شهردار اهواز در جلسه شورای اداری استان: تقویت بخش گردشگری سبب رونق اقتصادی شهر خواهد شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 | 08:23 ق.ظ
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری استان: تقویت بخش گردشگری سبب رونق اقتصادی شهر خواهد شد شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرستان که دوشنبه بعدازظهر برگزار شد؛ ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت بنیانگذار مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام گفت: شهر اهواز از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر کشور و از حیث مساحت سومین شهر کشور است. وی افزود: زیباترین رودخانه های کشور در اهواز و استان جاری هستند و اگر […]
شهردار اهواز در جلسه شورای اداری شهرستان که دوشنبه بعدازظهر برگزار شد؛ ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت بنیانگذار مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام گفت: شهر اهواز از نظر جمعیت هشتمین کلانشهر کشور و از حیث مساحت سومین شهر کشور است.

وی افزود: زیباترین رودخانه های کشور در اهواز و استان جاری هستند و اگر بخش گردشگری در اهواز تقویت شود باعث رونق تولید و رونق اقتصادی شهر می شود.

شهردار اهواز ادامه داد: در گذشته دولت‌ها اعتقادی به پرداخت عوارض به شهرداری ها نداشتند اما خوشبختانه اکنون دولت‌ها این اعتقاد را دارند و این مسئله می تواند آینده روشنی برای شهرها رقم بزند و اهواز هم ازین رقابت نباید عقب بیفتد.

وی عنوان کرد: هم اکنون هم نهادهایی هستند که مثلا ۳۰۰۰میلیارد عوارض باید به شهرداری اهواز پرداخت کنند  و خوشبختانه دولت هم پذیرفته که از محل منابع مالی این بدهی ها را به شهرداری پرداخت کند.
تزریق این مبلغ به شهر باعث رونق اقتصادی اهواز می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: اهواز از ناحیه خدمات شهری، آسفالت و…. رنج می برد. بیشترین سطح نارضایتی مردم هم از  آسفالت و فضای سبز نامطلوب است و این همکاری همه نهادها را می طلبد تا با دریافت مطالبات، ارزش افزوده و بقیه موارد منابع پایدار که به تصویب هم رسیده بتوانیم مبالغ مورد نیاز شهر را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: اهواز به لحاظ ساختار و بافت فرهنگی غنی که دارد می تواند به زیباترین شهر کشور تبدیل شود.

امینی خاطرنشان کرد: ما در همه فضاهای شهری نیاز به اعتبارات داریم و باید این اعتبارات از مبادی قانونی تامین شود و اگر محقق شود مطمئنا آینده روشنی در انتظار اهواز خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه از ورود نیروی انسانی مازاد به شهرداری جلوگیری کردیم گفت: باید نیروهای متخصص شهرداری در جای خود و طبق تخصص خود به کار گرفته شوند تا شهرداری بتواند پروژه های عمرانی و توسعه محور را راه اندازی کند.

امینی افزود: ما به جهت همجواری با کشورهای عربی و غنای فرهنگی که داریم و دروازه تشیع بودن استان و تنوع آداب و رسوم اقوام در اهواز به شدت می توانیم قابل توجه گردشگران باشیم به شرطی که شهرمان هم ظرفیتهایش را داشته باشد.

شهردار اهواز اظهار کرد: واقعا حق مردم اهواز این نیست، مردمی که علیرغم تنگناهای معیشتی در راه نظام جانفشانی می کنند. ما در بخش‌های مختلف در خدمت عزیزان هستیم، وطیفه ماست و باید انجام شود.

وی با اشاره به عقب ماندن اجرای پروژه قطار شهری اهواز در مقایسه با سایر کلانشهرها عنوان کرد: پس از پیگیریها در سال گذشته به اذعان دیوان محاسبات پیشرفت قطار شهری اهواز ۲۸ درصد بوده و برای راه اندازی خط یک آنان نیاز به بیش از ۳۰هزار میلیارد اعتبار است.

وی در پایان خطاب به اعضای شورای اسلامی اداری استان اظهار کرد: در صورتی که شورای اداری دست یاری شهرداری را بفشارد می توانیم منابع را وارد شهر کرده و پروژه ها را به سرانجام برسانیم که همین‌ها منجر به رونق اقتصادی شهر خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار