بخشودگی جرائم بیمه‌ای صاحبان کسب و کار‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 11:06 ق.ظ
بخشودگی جرائم بیمه‌ای صاحبان کسب و کار‌ها در خوزستان دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز : طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدمات و اصناف از ابتدای خرداد ماه امسال اجرایی می‌شود

محمد نجفیان گفت: بخشودگی جرایم بیمه ای فرصت مناسبی برای صاحبان کسب و کار‌های خوزستان جهت بهره‌مندی از بخشودگی جرایم بیمه‌ای است.

 

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز اظهارکرد: پیگیری‌های متعددی از سوی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به منظور بهره‌مندی کسب و کار‌ها از این نوع بخشودگی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در روز‌های آینده رویه و بخشنامه‌های تدوین شده مربوط به این بخشودگی ابلاغ خواهد شد گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، صاحبان کسب و کار‌های مختلف برای استفاده از این بخشودگی، از ابتدای خردادماه تا پایان مردادماه امسال فرصت دارند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان‌کرد: یکی از چالش‌های مهم فعالان بخش خصوصی در خوزستان، موضوع محاسبات و جرایم بیمه تامین اجتماعی است.

نجفیان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال “مهار تورم و رشد تولید” از سوی مقام معظم رهبری عنوان‌کرد: تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای بخشودگی برخی جرائم، در بهبود فضای کسب و کار با هدف کمک به تحقق شعار امسال، تاثیر مستقیمی دارد.

بر اساس این گزارش، کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

همچنین توصیه شده که کارفرمایانی که به هر دلیل بدهی بیمه‌ای معوق دارند و مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند.

کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار