پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 10:19 ق.ظ
پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در خوزستان رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خبر داد.

کامبیز شهنی عباس زاده از شروع پرورش ماهیان دریایی در قفس برای نخستین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: مطالعات اجرایی پرورش ماهیان دریایی در قفس استان خوزستان توسط شرکت مشاور و در قالب سند توسعه شیلات استان در سال ۹۸ به پایان رسید.

 

وی افزود: طی این مطالعه یک پهنه با ظرفیت حدود ۶ هزار تن برای پرورش ماهیان دریایی در قفس و در منطقه بحرکان هندیجان شناسایی و مشخص شده است.

شهنی عباس زاده ادامه داد: پس از اخذ مجوز‌های لازم از سوی سازمان دریانوردی و سازمان محیط زیست و به تبع آن ادارات کل استانی، تاکنون متقاضیان و سرمایه‌گذاران زیادی برای پرورش ماهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی بیان کرد: اولین متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در سال ۱۴۰۱ موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری و تاسیس مزرعه ۵۰۰ تنی شد.

رییس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان تصریح کرد: فاز اول اجرای این طرح امسال با ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی دریایی آغاز به کار خواهد کرد و در این زمینه اواخر هفته گذشته ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی دریایی به درون قفس منتقل شد و در روز‌های آینده ۱۵ هزار قطعه بچه ماهی دیگر نیز ذخیره‌سازی می‌شوند.

شهنی عباس زاده با بیان اینکه هم اکنون ۲ متقاضی پرورش ماهی در قفس در هندیجان به دنبال گرفتن تسهیلات هستند، عنوان کرد: با حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات تا پایان سال این مزارع پرورشی نیز وارد چرخه تولید خواهند شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار