افتتاح پروژه‌های ارتباطی خوزستان همزمان با سراسر کشور

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 09:54 ق.ظ
افتتاح پروژه‌های ارتباطی خوزستان همزمان با سراسر کشور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از افتتاح پروژه های ارتباطاتی استان در بخش های شهری و روستایی با حضور برخط رییس جمهور به صورت همزمان با سراسر کشور خبر داد. علی صالح نساج روز، ۲۷ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور به […]

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان از افتتاح پروژه های ارتباطاتی استان در بخش های شهری و روستایی با حضور برخط رییس جمهور به صورت همزمان با سراسر کشور خبر داد.

علی صالح نساج روز، ۲۷ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس جمهور به صورت برخط به مناسبت روز جهانی ارتباطات پروژه‌های ارتباطاتی استان دربخش‌های مختلف شهری و روستایی بهره برداری شد.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل اتصال ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت همراه است که با این اقدام ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در خوزستان از شبکه ارتباطات سیار بهره مند شده‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: همچنین توسعه شبکه فیبر نوری روستایی به میزان ۴۶۴ کیلومتر و راه اندازی سایت های “۵ جی” در شهرستان های اهواز، آبادان، دزفول، خرمشهر و بندر ماهشهر به میزان ۷۳ سایت از دیگر پروژه ها بوده است.

صالح نساج با اشاره به رونمایی از طرح‌های حمایتی این اداره کل در حوزه ICT عنوان کرد: برای حمایت از اشتغال در این بخش ۳۶ طرح حمایتی با اعطای تسهیلات از سوی وزارت ارتباطات در استان انجام شده که برای ۵۱۴ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی ادامه داد: در بخش پرداخت تسهیلات روستایی به منظور توسعه و حمایت از مشاغل مربوط به حوزه ICT توسط پست بانک‌های استان تسهیلاتی به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

صالح نساج افزود: ۲۷ پروانه برای راه اندازی شرکت‌های نظام مدیریت امنیت اطلاعات در استان صادر شده است که با احتساب این تعداد ۳۸ شرکت نظام مدیریت در خوزستان فعال هستند و در حوزه حفظ امنیت دستگاه های اجرایی فعالیت دارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان ادامه‌ داد: جهت توسعه خدمات فیبر نوری شهری FTTE نیز در شهرستان های اهواز، دزفول، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و اندیمشک کارهای زیرساختی لازم انجام شده است تا به‌ طور همزمان، فیبر نوری منازل، مدارس و شرکت‌ها در این مناطق متصل شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد این دستگاه در توسعه شعب دفاتر پیشخوان در استان افزود: از هفته دولت سال گذشته تا کنون ۳۲ دفتر پیشخوان شهری و ۱۴ دفتر روستایی در استان راه اندازی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار