هشدار سطح نارنجی بارش باران و تگرگ در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 09:21 ق.ظ
هشدار سطح نارنجی بارش باران و تگرگ در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران، تگرگ و وزش باد‌های متوسط تا شدید در استان هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت : بنا بر بررسی نقشه های هواشناسی زمان از اواسط وقت شنبه امروز  لغایت  اواسط وقت فردا یکشنبه احتمال  رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید ،  ریزش تگرگ در مناطق مستعد و احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی و موقتی در استان وجود دارد .

محمد سبزه زاری افزود : بر اثر این پدیده احتمال  رگبار و رعد وبرق در ارتفاعات شمالی و شرقی   و وزش باد متوسط تا شدید و احتمال وقوع گرد و خاک همرفتی بویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی پیش بینی می شود .

وی ادامه داد : توصیه می شود تمهیدات لازم جهت  کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب ، رعد و برق، وزش باد و صاعقه ، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، لایروبی کانالها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی ، جابجایی عشایر کوچرو و عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیتهای عمرانی و بتن ریزی، حفظ ماشین آلات  کشاورزی، اطمینان ازاستحکام سازههای موقت و با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ اقدامات لازم  جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی بکار گیری شود .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار