رییس کل دادگستری خوزستان: کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق ۷۰ تن مرغ در مرز شلمچه صادر شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 | 11:32 ق.ظ
رییس کل دادگستری خوزستان: کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق ۷۰ تن مرغ در مرز شلمچه صادر شد رییس کل دادگستری استان خوزستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده قاچاق ۷۰ تن مرغ منجمد از مرز شلمچه توسط دادستانی خرمشهر خبر داد.

علی دهقانی در این خصوص اظهارکرد: اواخر فروردین‌ماه سال جاری یک محموله مرغ منجمد قاچاق که در حال بارگیری برای خروج از کشور بود در مرز شلمچه توسط نیروهای مرزبانی خرمشهر کشف و ضبط شد.

وی ادامه‌داد: بلافاصله پس از کشف این محموله، تحقیقات قضایی در راستای تعقیب عوامل دخیل در بزه، آغاز و متهمان با صدور قرار تامین کیفری مناسب روانه زندان شدند.

رییس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با دستور مقامات قضایی شهرستان، محموله کشف شده با نرخ مصوب دولتی بین مردم توزیع و وارد چرخه مصرف داخلی شد افزود: وجه حاصل از فروش این محموله تا تعیین تکلیف نهایی پرونده به حساب اعلامی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واریز شد.

دهقانی اضافه‌کرد: در کمتر از یک ماه ۱۳ نفر از عوامل این پرونده شناسایی و کیفرخواست آنها به اتهام قاچاق سازمان یافته در دادسرای عمومی و انقلاب خرمشهر صادر شد.

وی تعداد افراد بازداشتی این پرونده را تاکنون ۱۰ نفر عنوان‌کرد و بیان‌داشت: در بین این متهمان، تعداد از استان‌های دیگر و اتباع بیگانه هستند.

دهقانی با بیان این که پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم مقتضی به دادگاه ذی‌صلاح ارجاع شده است تصریح‌کرد: پرونده در خصوص عوامل دیگر دخیل در جرم مفتوح است.

رییس کل دادگستری استان خوزستان خاطرنشان‌کرد: باتوجه به نیاز داخلی به این کالا و ضرورت توزیع متناسب با نیاز در کشور جهت رفاه حال مردم، متهمان با سوءاستفاده از این موضوع قصد داشتند این کالا را پس از قاچاق به کشور همسایه، به چندین برابر قیمت عرضه کنند که با ورود به‌موقع مرزبانی استان ناکام ماندند.

بر اساس این گزارش، ارزش ریالی محموله قاچاق ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار