مدیرکل کل استاندارد خوزستان: واردات کالاهای ملوانی بی‌کیفیت ممنوع است

تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 | 08:34 ق.ظ
مدیرکل کل استاندارد خوزستان: واردات کالاهای ملوانی بی‌کیفیت ممنوع است مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: جلوگیری از واردات فرآورده‌های سوختی بی کیفیت و نمونه‌برداری از محموله‌های وارداتی ملوانان و تعاونی‌های مرزنشین در دستور کار امسال این دستگاه است که به طور جدی انجام شود.

علی داودی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر برای واردات کالاهای با کیفیت به استان بیان‌کرد: امسال ۱۵ خدمت و برنامه برای حمایت از تولید کنندگان و وارد کنندگان در دستور کار این اداره کل است.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: اداره کل استاندارد با اعمال نظارت‌های دقیق در راستای تولید محصولات کیفی و با استاندارد نقش برجسته ای دارد که در حفظ و توسعه بازارهای تجاری کالاهای ایران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به دستور ویژه رییس سازمان ملی استاندارد در بحث ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به تولیدکنندگان و واردکنندگان بیان کرد: این تسهیلات شامل صدور مجوز ترخیص به استناد گواهینامه ثبت مواد اولیه شامل قطعات و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی با اعتبار ۲ ساله، صدور مجوز ترخیص واردات مواد اولیه، شامل لوازم و تجهیزات مورد مصرف در تولید محصولات نهایی و یا خطوط تولید، الزام نبودن نمونه برداری و آزمون محموله‌های وارداتی توسط واحدهای تولیدی در صورت دارا بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول نهایی، صدور مجوز ترخیص جهت واردات مواد اولیه برای شرکت‌های دانش بنیان است.

داودی با اشاره به دیگر خدماتی که این اداره کل می تواند ارائه دهد گفت: امکان واردات قطعات خودرو برای واحدهای تولیدی با ارائه قرارداد با تولید کننده یا ارائه نامه رسمی از واحد تولیدی، صدور مجوز ترخیص به استناد گواهینامه ثبت محصول نهایی برای واردکنندگانی که به صورت مستمر از یک کشور و یک واحد تولیدی عرضه کننده کالا هستند را می توان از دیگر خدمات اداره کل استاندارد دانست.

بر اساس این گزارش، تولید محصول با کیفیت و رونق فروش کالاهای داخلی در بازار بین الملل و تسهیل مسیر واردات کالاهای مورد نیاز واحدهای تولیدی از جمله برنامه های این دستگاه در سال مهار تور و رشد تولید است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار