نیاز به سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای احداث ایستگاه فوق توزیع دزپارت

تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 | 11:19 ق.ظ
نیاز به سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای احداث ایستگاه فوق توزیع دزپارت مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: احداث خط و پست برق فوق توزیع در شهرستان دزپارت به دلیل فاصله زیاد از شبکه فوق توزیع خوزستان (۵۰ کیلومتر) نیاز به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی دارد که به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری در قالب بسته بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است. محمود دشت‌بزرگ در جمع خبرنگاران […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: احداث خط و پست برق فوق توزیع در شهرستان دزپارت به دلیل فاصله زیاد از شبکه فوق توزیع خوزستان (۵۰ کیلومتر) نیاز به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی دارد که به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری در قالب بسته بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است.

محمود دشت‌بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳ شرکت برق منطقه‌ای فارس، مازندران و خوزستان متقاضی دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی هستند و در صورتی که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در اولویت قرار بگیرد پروژه‌هایی که به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارند مانند ایستگاه فوق توزیع دزپارت عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: احداث خط و پست برق فوق توزیع در شهرستان دزپارت به دلیل فاصله زیاد از شبکه فوق توزیع خوزستان (۵۰ کیلومتر) نیاز به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی دارد که به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری در قالب بسته بانک توسعه اسلامی در حال پیگیری است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه برق مورد نیاز شهرستان دزپارت در فصل سرد ۲ مگاوات و در پیک تابستان ۹ و یک دهم مگاوات است، بیان کرد: این میزان برق از طریق فیدر اختصاصی از ایستگاه آنزان در شهر ایذه تامین می‌شود و علاوه بر این، دو فیدر دیگر از پست‌های برق آنزان و ایذه، برق تاسیسات نفتی و مجموعه فرآب را تامین می‌کنند که شرکت توزیع با انجام هماهنگی‌های لازم می‌تواند از ظرفیت خالی این دو فیدر برای تامین برق مازاد شهرستان استفاده کند.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق خوزستان همچنین می‌تواند از ایستگاه برق آنزان ایذه (خط ۳۳ کیلوولت) برای تامین برق شهرستان دزپارت (دهدز) استفاده کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: سازمان ساتبا ۵ هزار سلول خورشیدی ۵ کیلوواتی برای خوزستان اختصاص داده است که می‌تواند در تامین برق شهرهای کوچک و روستاها کاربرد داشته باشد.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه ۵ کیلووات عدد کمی نیست و در شهرستان دزپارت کاربرد خوبی خواهد داشت، بیان کرد: این سلول‌های خورشیدی در قالب تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی برای خریداران درنظرگرفته شده است تا متقاضیان با خریداری این پنل‌ها هم برق مورد نیاز خود را تامین کنند و هم با فروش برق مازاد خود به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، درآمد قابل توجهی کسب کنند.

وی با اشاره به بازدید از پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ایذه و پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک اصلی که در ناحیه مارون قرار دارند، گفت: ترانس سوم پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت در مراحل پایانی نصب است که با در مدار قرار گرفتن آن، ظرفیت پست باغملک به ۶۰۰ مگاولت آمپر خواهد رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار