تلاش برای انتقال شرکت کربن ایران به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 خرداد 1402 | 08:38 ق.ظ
تلاش برای انتقال شرکت کربن ایران به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان: تلاش داریم شرکت کربن ایران را به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز انتقال دهیم.
داوود میرشکار گفت: آلودگی زیست محیطی شرکت کربن بلک از مسائلی است که از سال‌های قبل مطرح بوده و همچنان جزو موضوع‌های مهم مرتبط با آلودگی هوای اهواز به آن پرداخته می‌شود.
 
وی افزود: علاوه بر اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، دادستانی، بازرسی کل استان و مدیریت بحران استانداری خوزستان درحال پیگیری این موضوع برای جابجایی شرکت کربن بلک که تولیدکننده دوده صنعتی در اهواز است، هستند.
 
آقای میرشکار ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست در کنار تلاش‌های معاونت عمرانی استانداری خوزستان، کار نظارت، پایش‌های دوره ای، صدور اخطاریه و قراردادن نام شرکت کربن ایران در فهرست آلاینده‌ها را در دستور کار دارد.
 
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان به استفاده از ظرفیت مواردی که در ماده ۱۴ قانون هوای پاک آمده است برای توجیه خروج شرکت کربن ایران از محدوده شهری اشاره و اضافه کرد: در سال‌های قبل این شرکت باید به شرکت صنعتی شماره ۲ منتقل می‌شد، اما مخالفت‌هایی با این موضوع شد که با پیگیری‌های مجدد، زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز اختصاص می‌شود، ولی با شرکت‌ شهرک‌های صنعتی به نقطه مشترک برای تحویل زمین نرسیده است.
 
این مقام مسئول می‌گوید: با این حال اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیگیر رفع اختلاف‌ها برای انتقال شرکت کربن بلک به شهرک صنعتی شماره ۵ است، البته با پایش‌ها و نظارت‌های کارشناسان محیط زیست، این شرکت فیلتر‌های خروجی و سیستم‌های خروجی فاضلاب را بروزرسانی کرده است.
 
وی با بیان اینکه درصورت بروز مشکل در سیستم‌های شرکت، خروج آلاینده‌ها و تاثیر بر کیفیت هوای شهر اهواز اتفاق می‌افتد، گفت: همه تلاش خود را برای خروج شرکت کربن ایران از محدوده شهری و ادامه فعالیت در خارج از شهر و محل زندگی به کار گرفته ایم.
 
آقای میرشکار در پاسخ به این پرسش که ” آیا ادامه فعالیت شرکت با تجهیزات فعلی یا جدید است؟ ” افزود: تلاش داریم شرکت را براساس توان مالی برای توجیه به استفاده از تجهیزات و کاهش آلایندگی بروز کنیم.
 
شرکت کربن ایران در دهه ۵۰ در محدوده شهر ساخته شد، اما اکنون به دلیل توسعه شهر تقریبا در مرکز شهر اهواز قرار دارد و به عنوان تولید کننده دوده صنعتی در میان شرکت‌های بزرگ جایگاه خاصی دارد و نتیجه آن صادر کردن محصول به شرکت “ میشلن فرانسه” بزرگترین تولید کننده لاستیک در دنیا است.
 
این شرکت توانسته است محصولات خود را به ۱۹ کشور در ۴ قاره جهان صادر کند. محصولات این شرکت در انواع مختلف تولید می‌شود که تاکنون به تکنولوژی تولید ۱۲ نوع کربن بلاک دست یافته است.
 
این تولیدات خوراک بیش از ۲۰۰ تولید کننده داخلی در رشته‌های تولید لاستیک، ترمیم تایر، کفش، سیم و کابل، قطعات اتومبیل، لوله سازی، باتری سازی، رنگ، مرکب، پلاستیک و … است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار