استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بر اساس مطالعه اقلیم خوزستان به مرحله اجرا درآید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 خرداد 1402 | 12:23 ب.ظ
استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بر اساس مطالعه اقلیم خوزستان به مرحله اجرا درآید در نخستین جلسه راهبردی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت فولاد خوزستان، مدیرعامل بر استفاده از تکنولوژی ‌های روز دنیا در این حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: محدودیت های ناشی از برق طی دو سال گذشته ضررهای جبران‌ناپذیری را به تولید شرکت وارد نموده و بدیهی‌ است که برای جبران این خسارت‌ها، باید […]
در نخستین جلسه راهبردی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت فولاد خوزستان، مدیرعامل بر استفاده از تکنولوژی ‌های روز دنیا در این حوزه تاکید کرد و اظهار داشت: محدودیت های ناشی از برق طی دو سال گذشته ضررهای جبران‌ناپذیری را به تولید شرکت وارد نموده و بدیهی‌ است که برای جبران این خسارت‌ها، باید مدل های جایگزین نوین تولید برق در دنیا را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در این جلسه که با حضور محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره برداری و توسعه، محمود لندی معاون بهره برداری، مهران خرم‌نیا معاون فناوری، میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه، عبدالحسن امیرغلامی و سعید قاسم زاده مشاوران مدیرعامل و جمعی از مدیران فولاد خوزستان برگزار گردید، ضمن ارائه گزارشی مکتوب از آخرین وضعیت پروژه‌های تجدید ناپذیر در کشور، سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

امین ابراهیمی ضمن تاکید بر تسریع ایجاد کارگروه انرژ‌ی‌های تجدید پذیر در شرکت فولاد خوزستان گفت: ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش تکمیلی با در‌ نظر داشتن مطالعات زمین شناسی و اقلیم شناسی استان خوزستان در این خصوص تهیه و جهت تصویب آن در هیات مدیره ارائه گردد.

وی افزود: این حرکت جدید و نو در فولاد خوزستان می‌بایست با آخرین تکنولوژی روز دنیا همراه باشد. استفاده از مدل های بادی، خورشیدی و خورشیدی شناور به عنوان با‌ اهمیت ترین مدل های انرژی‌ تجدید پذیر به شمار می روند.

ابراهیمی در پایان اظهار داشت: با ورود هوش مصنوعی به عرصه تکنولوژی، سرعت تغییر در این حوزه صد‌چندان‌ شده و به زودی شاهد تغییر در حوزه‌های انرژی تجدید پذیر دنیا خواهیم بود. از امروز این سنگ بنا در فولاد خوزستان ایجاد می شود تا نسل های آینده بتوانند از آن استفاده کنند.

مهران خرم نیا معاون فناوری با تاکید بر مقرون به صرفه بودن این تکنولوژی‌ها و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به جای دیماند شبکه برق سراسری اظهار داشت: ضرر و‌ زیان محدودیت های برق علاوه بر چالش تولید برای شرکت و کاهش دیماند فولاد خوزستان در‌ آینده، سبب می‌شود سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت این مدل نوین از انرژ‌ی‌ها در فولاد خوزستان با اهمیت بیشتری دنبال شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در ابتدای این جلسه بررسی‌های فنی و اقتصادی انجام شده در معاونت فناوری به‌وسیله‌ی کامران طاهر مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی ارائه گردید.

گفتنی است، در جلسه یاد شده که روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، مسئولان فولاد خوزستان پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار