احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان در خردادماه

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 خرداد 1402 | 10:58 ق.ظ
احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در خوزستان در خردادماه مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه اهواز در ۱۰ روز اخیر در دو روز گرمترین شهر کشور بوده است، گفت: در دهه سوم خردادماه دماهای بالای ۵۰ درجه نیز در خوزستان ثبت شده است و امسال هم احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و حتی بالاتر در استان خوزستان وجود دارد. محمد سبزه‌زاری، با اشاره به […]

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه اهواز در ۱۰ روز اخیر در دو روز گرمترین شهر کشور بوده است، گفت: در دهه سوم خردادماه دماهای بالای ۵۰ درجه نیز در خوزستان ثبت شده است و امسال هم احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و حتی بالاتر در استان خوزستان وجود دارد.

محمد سبزه‌زاری، با اشاره به وضعیت گرمای هوای خوزستان اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته، اهواز دو روز با ۴۵.۸ و ۴۳.۸ درجه سانتیگراد گرمترین شهر کشور بوده است اما  در این مدت بیشترین دماها در سیستان و بلوچستان رخ داده است.

وی با افزود: تداوم افزایش دما در خوزستان تا امروز (دوشنبه) ادامه دارد و احتمالا دمای اهواز به ۴۵ تا ۴۶ درجه سانتیگراد برسد و سپس کمی کاهش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع چنین دماهایی در خردادماه در خوزستان طبیعی است و در دهه سوم خردادماه دماهای بالای ۵۰ درجه نیز در خوزستان ثبت شده است و امسال هم احتمال وقوع دماهای ۵۰ درجه و حتی بالاتر در استان خوزستان وجود دارد.

وی بیان کرد: مرکز، جنوب و غرب خوزستان، قسمت‌هایی از جنوب ایلام، کویت و جنوب شرق عراق گرمترین نقاط مسکونی جهان هستند و بالاترین دماها در این مناطق رخ می‌دهد البته شاید در برخی نقاط جهان مانند بیابان آفریقا دماهای بالاتر رخ داده اما این نقاط مسکونی نیستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار