افزایش یک هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 خرداد 1402 | 10:39 ق.ظ
افزایش یک هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان میزان مصرف برق در خوزستان یک هزار مگاوات برق افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته (دوشنبه ۸ خرداد) مصرف برق در خوزستان حدود هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.
محمود دشت بزرگ افزود:  این میزان  در روز دوشنبه به ۷ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۷۰۸ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، ۱۴.۷ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه نیز به ۷ هزار و ۵۲۸ مگاوات رسید که در مقایسه ۶ هزار و ۴۸۷ مگاوات مدت مشابه در سال قبل، هزار و ۴۱ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: با توجه به ثبت دما‌های بالای ۴۰ درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ مقیاس بوده، مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی (کولر) است.
دشت بزرگ گفت: خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.
وی  با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق، افزود: اگر هر کدام از مشترکین دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش ۲۴ درجه تنظیم و هر کولر غیرضروری را که ۳ کیلووات مصرف دارد از مدار خارج کنند، مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پیش‌بینی وقوع دما‌های ۵۰ درجه در خوزستان مردم را به مدیریت مصرف برق و دریافت مشوق و پاداش صرفه‌جویی در مصرف دعوت و از آن‌ها خواست به مانند سال‌های قبل یار و یاور تلاشگران صنعت برق در حفظ پایداری شبکه برق باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار