تدوین پیش نویس سند توسعه گردشگری تالاب شادگان

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 خرداد 1402 | 10:53 ق.ظ
تدوین پیش نویس سند توسعه گردشگری تالاب شادگان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان :پیش نویس سند تدوین توسعه گردشگری تالاب شادگان تدوین شده است.

داوود میرشکار با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر تدوین سند گردشگری تالاب شادگان گفت: پیش نویس این سند تدوین شده که است که تصویب و اجرایی شدن آن حفظ طبیعت، توسعه گردشگری تقویت معیشت مردم منطقه را درپی خواهد داشت.

 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: با نهایی شدن سند توسعه گردشگری تالاب شادگان، منابع مالی لازم برای اجرایی شدن برنامه ریزی‌ها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره اهمیت تالاب‌ها افزود: از دست دادن تالاب‌ها علاوه بر مشکلات زیست محیطی، مشکلات معیشتی مردم حاشیه تالاب را به دنبال خواهد داشت؛ از این رو تالاب‌ها نقش زیادی بر زندگی ساکنان حاشیه این زیستگاه طبیعی دارند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: حفظ تالاب‌ها باید در مسیری قرار گیرد که از ظرفیت‌های موجود به نفع مردم و اقتصاد منطقه بدون ایجاد آثار مخرب، بهره برداری کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های گردشگری را یکی از راهکار‌های ایجاد زندگی پایدار در کنار تالاب‌ها برشمرد و گفت: اگر از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم ابعاد گسترده‌ای از آن شامل حال منطقه می‌شود.

میرشکار ضمن تشریح تعاریف گردشگری و اهمیت پرهیز از اقتصاد متکی به نفت بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: گردشگری امروز به یک صنعت تبدیل شده و اگر بخواهیم از آن به درستی بهره‌برداری کنیم باید از دریچه صنعت به آن توجه شود.

وی آموزش در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و ادامه داد: همه اجزای تشکیل دهند صنعت گردشگری باید آموزش ببیند و لازم است دانشگاه ویژه گردشگری داشته باشیم. شهرستان شادگان ظرفیت خوبی برای تشکیل این دانشگاه و تربیت اصحاب گردشگری برخودار است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: از سوی دیگر صنعت گردشگری نیاز دارد تا به تجهیزات خاص و ویژه خود همچون برندسازی، ارایه تولیدات به جامعه هدف، ایجاد بازرا‌های بین المللی با وجود همسایگانی همچون عراق و دیگر کشور‌ها و … مجهز شود. تالاب شادگان یک اثر طبیعی با ارزش است که ضمن تلاش برای حفظ آن باید امکانی فراهم شود تا از ظرفیت‌های موجود به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشور‌هایی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند ده‌ها برابر کشور‌هایی که نفت می‌فروشند سود می‌برند؛ بنابراین در کشور نیز باید ساز و کاری مطلوب برای بهره برداری از ظرفیت‌های طبیعی حوزه گردشگری تالاب استفاده کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار