پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر در خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 خرداد 1402 | 08:26 ق.ظ
پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر در خوزستان مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:امسال یکی از سال‌های خوب و پررونق صنعت نیشکر است.»

عبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی،امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز وضعیت منابع آب خوزستان را مطلوب برشمرد و گفت: در سال مزیّن به «رشد تولید»، سال پرمحصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم می‌خورد و تولید شکر افزایشی ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وی به وضعیت منابع آبی سدهای خوزستان اشاره کرد و گفت:تکمیل ظرفیت این سدها، نویدبخش سال زراعی پررونق هم برای صنعت نیشکر و هم کشاورزان خوزستانی است.

وی با اشاره به تبعات خشکسالی‌ دو سال اخیر بر روند تولید محصول گفت: کمّیت و کیفیّت آب در سال گذشته تاثیر منفی بر تولید گذاشت ولی با تلاش شبانه‌روزی پرسنل، صنعت نیشکر نه تنها از بحران عبور کرد بلکه با تلفیق «تولید و تجارت» نیز به سوددهی رسید.

وی تلاش بی‌وقفه در سنگر تولید برای تحقق شعار سال را سرلوحه کاری این صنعت برشمرد و تاکید کرد و گفت: برای رشد تولید محصولات متنوّع نیشکری و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، با تمامی ظرفیت‌ها به پیش خواهیم رفت. گیاه نیشکر به دلیل وضعیت مناسب منابع آبی و پایش‌های متعدد، رشد مناسبی دارد و ارتفاع نی در برخی مزارع به پنج متر نیز رسیده است. سطح «داشت» امسال شرکت هفت‌تپه نیز به ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده و به گفته مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش‌بینی می‌شود در آبان امسال بیش از ۹۰۰ هزار تن نیشکر از مزارع این شرکت برداشت شود. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار