کشت شلتوک در خوزستان با مدیریت منابع آب

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 خرداد 1402 | 12:03 ب.ظ
کشت شلتوک در خوزستان با مدیریت منابع آب نشست شلتوک کاران خوزستان برای ارائه راهکار‌های مناسب برای کشت تابستانه شلتوک در اهواز با بهره گیری از روش‌های نوین آبیاری برگزار شد.
باتوجه به پایان برداشت محصولات پاییزه در استان خوزستان، کشاورزان مزارع را برای اجرای کشت تابستانه محصولات کشاورزی از جمله شلتوک آماده می‌کنند.
 
به منظور جلوگیری از اجرای طرح ممنوعیت کشت تابستانه این محصول و همچنین مقابله با بحران آب، نشست شلتوک کاران در دانشگاه منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان برگزار شد.
 
در این نشست بر بیشترین و بهترین بهره وری از منابع آب، خاک، اقلیم برای تولید محصولات کشاورزی مورد تاکید قرار گرفت و چگونگی کشت برنج و روش‌های بدون اعمال ممنوعیت زارعت در آینده برای کشاورزان مطرح شد.
 
کارشناسان در این نشست معتقد بودند آبی که برای زراعت‌های دارای مجوز اختصاص یافته است، به کشت برنج اختصاص یابد می‌توان مدیریت مزارع و کشت به خوبی انجام شود.
 
گفته شده درصورتیکه کشت شلتوک به صورت پشته کاری انجام شود، ۲۰ تا ۲۲ مترمکعب آب مصرف و ۴ هزار و ۷۰۰ تن تا ۵ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول تولید و برداشت خواهد شد.
 
در استان خوزستان حدود ۲۵ هزار تولیدکننده برنج فعالیت می‌کنند که بهره گیری آن‌ها از مطالعه‌ها و تحقیق‌های علمی در کشت و افزایش تولید این محصول نقش موثری و مدیریت منابع آب دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار