هشدار سطح زرد وقوع تندباد و گردوخاک در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 13 خرداد 1402 | 09:08 ق.ظ
هشدار سطح زرد وقوع تندباد و گردوخاک در خوزستان اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید و وقوع گرد و خاک در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید گفت : این شرایط از اواخر وقت جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۲  تا اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۵ در استان پایدار است.

 

محمدسبزه زاری افزود : در این مدت شاهد وزش باد متوسط تا نسبتا شدید و احتمال وقوع گرد وخاک محلی و موقتی طی ساعاتی از شنبه در مناطق غربی، جنوب غربی و جنوب و تا حدودی مرکز ، یکشنبه مناطق غرب و جنوب غربی و دوشنبه در نیمه غربی استان و مناطق مرکزی خواهیم بود .

وی گفت : این شرایط کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آالینده‌های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال را به همراه دارد.

وی توصیه کرد : احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانهها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی در نظر گرفته شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار