ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه کرخه/ ۴۰ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت می‌رود

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 خرداد 1402 | 08:57 ق.ظ
ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه کرخه/ ۴۰ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت می‌رود رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه خبر داد و گفت: امسال در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه کشت تابستانه انجام می‌شود. سید رحمت الله پریچهر، در خصوص کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه اظهار کرد: جلسات متعددی برای تصمیم‌گیری در خصوص کشت در حوضه […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه خبر داد و گفت: امسال در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه کشت تابستانه انجام می‌شود.

سید رحمت الله پریچهر، در خصوص کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه اظهار کرد: جلسات متعددی برای تصمیم‌گیری در خصوص کشت در حوضه آبریز کرخه با توجه به شرایط آبی این حوضه برگزار شد تا بتوان در خصوص الگوی کشت در این حوضه تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: در این زمینه با توجه به مصوبه شورای کشاورزی استان و اسناد بالادستی، الگوی کشت تابستانه در ۴۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز کرخه با پراکنش شهرستانی مصوب شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ابلاغ الگوی کشت در حوضه آبریز کرخه گفت: این الگوی کشت برای کشت محصولاتی از جمله ذرت، حبوبات، سورگوم، سبزی و صیفی و کنجد تدوین شده است.

پریچهر ادامه داد: در زمینه کشت محصولات تابستانه تلاش خواهیم کرد تا کشاورزان با کمترین مشکل و چالش مواجه شوند. در این زمینه کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت کنند از نهاده‌های کشاورزی و طرح‌های تشویقی برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ معیشت کشاورزان افزود: اگر بهره‌وری ارتقا داده شود و به الگوی کشت توجه شود، می‌توان شاهد آن بود که با کشت محصولات کم آب‌بر معیشت کشاورزان نیز تامین شود تا در این زمینه دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: رعایت الگوی کشت تابستانه، امکان کشت پاییزه، حفاظت از تالاب‌ها و نجات دام‌های این حوضه را نیز به همراه دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار