اتصال مجدد واحد شماره ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 خرداد 1402 | 11:33 ق.ظ
اتصال مجدد واحد شماره ۶ نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز: توربین واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه پس از نصب پره‌های ساخت ایران مجدد به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
محسن حافظی گفت: توربین واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز در اوایل اسفندماه پارسال از ناحیه پره‌های استیج ۲۷و‌۲۸و ۲۹ دچار شکستگی و آسیب‌های جدی شد و ناچار شدیم جهت جلوگیری از آسیب‌های بیشتر این واحد تولید برق را از مدار خارج کنیم.
 
وی افزود: پره‌های این نوع توربین‌ها باید فشار ۲۴۰ اتمسفری و حرارت ۵۴۰ درجه سانتیگرادی را تحمل کنند که دارای متریال، ساختار فنی و تکنولوژی خاصی هستند که تاکنون در کشور‌های بلوک شرق تولید می‌شدند.
 
حافظی ادامه داد: اعتماد به سازندگان ایرانی و قطع کامل وابستگی به سایر کشور‌ها همواره از رویکرد‌های وزارت نیرو و به ویژه صنعت برق حرارتی بوده و ما نیز بر همین اساس ساخت و تعویض این پره‌ها را به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران واگذار کردیم و پس از نصب و اجرای تنظیمات تخصصی توانستیم با موفقیت این واحد تولید برق را راه اندازی و مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل  کنیم.
 
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز اضافه کرد: در این طرح، پره‌های استیج شماره ۲۷ تعویض شده و پره‌های استیج شماره ۲۸ و ۲۹ مورد ترمیم و اصلاح قرار گرفتند.
 
این مقام مسئول می‌گوید: همچنین از ساخت و نصب پره‌های استیج ۲۹ برای اولین بار در ایران برروی روتور IP رزرو این نیروگاه  خبر داد که هم اکنون در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در حال انجام است.
 
حافظی با اشاره به آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق در جنوب کشور گفت: خرید و انتقال این نوع پره‌ها با توجه به شرایط تحریمی، قیمت هنگفت و پروسه زمانی تامین آن‌ها باعث عدم راه اندازی به موقع این واحد نیروگاهی می‌شد که احتمالا بیش از ۸ ماه بطول می‌انجامید در حالی که دوره ساخت، نصب و راه اندازی این واحد نیروگاهی با تکیه بر دانش و تخصص ایرانی حدود ۳ ماه طول کشید.
 
وی جلوگیری از خروج ۶۰۰ هزار یورویی ارز از کشور (حدود ۳۶ میلیارد تومان)، حمایت و تکیه بر توانمندی ایرانی، کاهش زمان تعمیرات و راه اندازی سریعتر این واحد ۳۱۵ مگاواتی را مهمترین دستاورد این عملیات دانست و افزود: امیدواریم شاهد تولید پایدار انرژی برق از سوی این واحد تولیدی به ویژه در تابستان و پیک مصرف برق امسال باشیم.
 
حافظی ادامه داد: نیروگاه‌های حرارتی بیش از ۹۵ درصد برق کشور را تولید می‌کنند که با سختی‌ها و هزینه‌های هنگفتی صورت می‌پذیرد و از  مردم و صنایع می‌خواهیم که با صرفه جویی در این انرژی حیاتی صنعت برق حرارتی را همراهی کنند تا بتوانیم نیاز مردم و شبکه سراسری برق کشور را تامین کنیم.
 
نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم، صنایع و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار