افزایش ظرفیت آب شرب هندیجان با اتمام پروژه خط انتقال از سد آسک

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 خرداد 1402 | 09:51 ق.ظ
افزایش ظرفیت آب شرب هندیجان با اتمام پروژه خط انتقال از سد آسک معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: با اتمام عملیات اجرایی پروژه اجرای خط انتقال مربوط به افزایش ظرفیت آب شرب هندیجان از محل ایستگاه پمپاژ سد آسک ۴۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت انتقال آب این شهرستان اضافه شد.

فرامرز قلمباز با اعلام این خبر اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی پروژه اجرای خط انتقال مربوط به افزایش ظرفیت آب شرب هندیجان  از محل ایستگاه پمپاژ سد آسک  ۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت انتقال آب به شهرستان هندیجان اضافه شد.

وی افزد: این پروژه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱  با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در دستور کار این معاونت قرارگرفت که هدف آن افزایش ظرفیت آب شرب مورد نیاز تصفیه خانه شهر هندیجان به میزان ۴۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز جهت رفع مشکل تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰۰ نفر از اهالی شریف شهر ستان هندیجان است.

شهرام ناصرپور، مدیریت طرح های آبرسانی به شهرهای جنوب شرق در تشریح جزییات این پروژه نیز خاطرنشان کرد: تامین آب شرب شهرستان هدف طرح از دو منبع رودخانه کارون و رودخانه زهره صورت می گرید و به دلیل وقوع خشکسالی های مکرر در سنوات گذشته دبی آب ارسالی از رودخانه کارون کاهش یافته و جهت تامین آب شرب پایدار و همچنین افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ آسک تغییراتی در سیستم پایپینگ و پمپهای  ایستگاه پمپاژ که سابقا توسط این معاونت احداث شده بود ایجاد شد.

وی اضافه کرد: با انجام اصلاحات صورت گرفته و با توجه به ظرفیت خط انتقال موجود به میزان ۲۰۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، در صورت رهاسازی آب از سدهای بالادست و همچنین اتمام عملیات اجرای خط انتقال مذکور، مشکلات آب شرب شهرستان هندیجان مرتفع خواهد شد.

 ناصر پور ادامه داد: اجزای پروژه شامل ۲۷۶۵ متر لوله گذاری با لوله فایبر گلاس و فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر و فشار ۱۰ بار ، احداث هفت عدد حوضچه شیر آلات به همراه نصب شیرآلات مربوطه ، خاکبرداری ( حفاری ترانشه ) به میزان ۸۰۰۰ متر مکعب ، ترمیم نوار حفاری به حجم ۶۰۰۰ متر مکعب و خاکریزی جهت جاده سرویس ۴۱۰۰متر مکعب بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار