کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی| تداوم ریزش ها در هفته جاری

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 خرداد 1402 | 09:02 ق.ظ
کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی| تداوم ریزش ها در هفته جاری تارا اتوماتیک، دنا پلاس توربو اتوماتیک و پژو پارس سه محصولی هستند که طی هفته گذشته به ترتیب ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.
 

کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه دارد، برخی از کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که این کاهش قیمت به دلیل ثبت نام بیشتر از یک میلیون نفر در سامانه یکپارچه عرضه خودرو است. هرچند که این روزها تولید خودرو با افت ناشی از محدودیت در تامین ارز برای صنایع خودروسازی ایجاد شده است، اما به نظر می رسد «رفتار هیجانی» مشتریان کاهش یافته و بازار هوشمندانه زمینه کاهش قیمت را فراهم کرده است. با این تفاسیر اگر واردات خودروهای کارکرده مطابق قانون ساماندهی صنعت خودرو به کشور وارد شود، خودرو از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل خواهد شد. در ادامه به بررسی قیمت چهار خودرو پر فروش بازار خواهیم پرداخت:

 

کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی|تداوم ریزش ها در هفته جاری

شاهین از ابتدای ماه جاری تاکنون در قیمت ۵۹۵ میلیون تومان ثابت باقی مانده است

زمان مناسب برای خرید شاهین

شاهین به عنوان جدیدترین سدان گروه خودروسازی سایپا در بازار به دلیل کیفیت و طراحی مناسب در بازار جایگاه قابل توجهی را کسب کرده است. این خودرو از ابتدای ماه جاری تاکنون در قیمت ۵۹۵ میلیون تومان ثابت باقی مانده است. پایداری قیمت این محصول نشان از معامله آن میان مصرف کنندگان حقیقی با هدف استفاده به جای سرمایه گذاری دارد. شاید اکنون بهترین زمان برای خرید این خودرو توسط مشتریان حقیقی در بازار است. چرا که در صورت عدم تامین ارز مورد نیاز صنایع خودروسازی احتمال رشد قیمت ها وجود دارد.

کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی|تداوم ریزش ها در هفته جاری

تارا اتوماتیک اواسط هفته گذشته با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است

تارا اتوماتیک در مسیر ارزانی

تارا اتوماتیک یکی از سدان های جدید گروه صنعتی ایران خودرو است، این محصول از زمان عرضه به بازار توسط سودجویان جهت کسب سود آنی معامله می شد. تارا در نسخه اتوماتیک اواسط هفته گذشته با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است. کاهش ۱۵ میلیون تومانی این خودرو نشان از تداوم ریزش قیمت ها در بازار دارد. البته در صورت اختلال عرضه یا تولید این محصول از سوی ایران خودرو باید انتظار گرانی مجدد تارا اتوماتیک را داشت.

کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی|تداوم ریزش ها در هفته جاری

دنا پلاس توربو اتوماتیک هفته گذشته با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است

دنا پلاس اتوماتیک ۱۵ میلیون تومان ارزان شد

دنا پلاس توربو اتوماتیک به عنوان پر فروش ترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو در بازار شناخته می شود، چرا که قدرت موتور و گیربکس اتوماتیک آن نیاز مشتریان در بازار را رفع کرده است. این خودرو هفته گذشته با قیمت ۸۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به ۸۸۰ میلیون تومان رسیده است. سقوط ۱۵ میلیون تومانی این خودرو نشان از تداوم ارزانی براساس سیگنال های بازار و رفتار مشتریان دارد. هفته گذشته دو محصول جدید ایران خودرو یعنی تارا اتوماتیک و دنا پلاس توربو اتوماتیک به یک اندازه کاهش قیمت را تجربه کردند.

کاهش۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی|تداوم ریزش ها در هفته جاری

پژو پارس در تیپ ال ایکس هفته گذشته با قیمت ۶۶۵ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است

پارس چند؟

پژو پارس به عنوان یکی از سدان های پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شد، این خودرو در تیپ ال ایکس هفته گذشته با قیمت ۶۶۵ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است، افت ۲۰ میلیون تومانی قیمت این خودرو نشان از تداوم ریزش در هفته جاری دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار