نارضایتی فروشندگان و مصرف کنندگان از کمبود و گرانی مرغ در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1402 | 08:19 ق.ظ
نارضایتی فروشندگان و مصرف کنندگان از کمبود و گرانی مرغ در خوزستان در ماه‌های اخیر کمبود و افزایش بی رویه قیمت مرغ در خوزستان باعث نارضایتی مردم و عرضه کنندگان شده است.

در ماه‌های اخیر شاهد کمبود مرغ و افزایش بی رویه قیمت این کالای اساسی و پرمصرف سبد خانوار در استان خوزستان هستیم.

فروشندگان می‌گویند پیش از این روزانه بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مرغ از کشتارگاه خریداری می‌کردند، این درحالی است که این میزان به کمتر از ۸۰ کیلوگرم رسیده است و همین میزان نیز به سختی به دست می‌آید.

علاوه بر کمبود مرغ، این محصول با قیمت‌های متفاوت در مناطق مختلف اهواز و سایر شهرستان‌ها توزیع می‌شود و همین امر سبب شده مردم از گرانی این محصول گلایه داشته باشند.

اگرچه قیمت مصوب این محصول ۷۳ هزار تومان اعلام شده است، ولی درحال حاضر هر کیلوگرم مرغ کشتار روز با احتساب هزینه‌های جانبی عرضه کنندگان از ۸۵ هزار تومان بیشتر است و تا هر کیلوگرم ۹۰ هزار تومان هم به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی دلیل این گرانی و نابسامانی در بازار مرغ، گوشت و آبزیان را افزایش چندین برابری قیمت نهاده‌ها به دلیل حذف یک شبه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، حمایت نکردن از تولیدکنندگان و نبود زیرساخت‌های لازم قبل از حذف مرجع می‌داند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار