نسخه نویسی الکترونیکی ۹۹ درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 20 خرداد 1402 | 10:30 ق.ظ
نسخه نویسی الکترونیکی ۹۹ درصد پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی خوزستان معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی: ۹۹ درصد پزشکان عمومی و متخصص طرف قرارداد این سازمان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند.

دکتر حیدریان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان درخصوص تداوم استفاده برخی پزشکان از نسخه‌های کاغذی در مطب‌ها و مراکز درمانی گفت: تعداد زیادی پزشک در سطح استان فعالیت دارند که بخشی از آن‌ها طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد پزشکان طرف قرارداد این سازمان نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند، افزود: کمتر از یک درصد نیز به صورت اضطراری و در مواردی از جمله؛ قطع اینترنت، مشکلات سامانه‌ها و… نسخه‌ها را به صورت کاغذی ارائه می‌دهند.

خانم حیدریان با بیان اینکه پذیرش و پرداخت نسخه‌های پزشکان طرف قرارداد الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: براساس آمار و مستندات موجود، حداقل یکسال از تجویز و صدور نسخه‌های الکترونیکی می‌گذرد و قابل انکار و تغییر نیست.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که “آیا سامانه‌ای برای شناسایی پزشکان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی وجود دارد یا خیر؟ ” می‌گوید: پزشکان درحال تغییر هستند، ولی بیمه شدگان و بیمارانی که به مطب‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، می‌توانند از طرف قرارداد بودن پزشک با سازمان مطلع شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بخشی از نسخه‌های کاغذی از سوی پزشکان و در مطب‌های خصوصی که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ندارند، صادر می‌شوند، زیرا تعداد قابل توجهی از پزشکان با سازمان قرارداد ندارند، ولی افراد طرف قرارداد مشکلات خود در زمینه صدور نسخه‌های الکترونیکی مطرح می‌کنند و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

وی درخصوص پزشکانی که طرف قرارداد هستند، ولی کماکان نسخه‌های کاغذی صادر می‌کنند، گفت: براساس قانون ششم توسعه، تمدید مجوز‌های طبابت درمانگران و پزشکان منوط به داشتن قرارداد با سازمان‌های بیمه گر است که باتوجه به این موضوع در هفته‌های اخیر روند ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیکی افزایشی شده و نشان دهنده تسریع در اجرای این قانون است و سازمان تامین اجتماعی آمادگی خود را برای امضای قرارداد با همه پزشکان عمومی و متخصص در سطح استان خوزستان اعلام می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار