سیلوی ۳۰هزار تنی شهدای حمیدیه به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 بهمن 1399 | 10:39 ق.ظ
سیلوی ۳۰هزار تنی شهدای حمیدیه به بهره برداری رسید سیلوی ۳۰ هزار تنی شهدای شهرستان حمیدیه در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور کاظم خاوازی وزیرجهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح زیربنایی گفت:برای ساخت این سیلوی ذخیره سازی گندم توسط بخش خصوصی ۱۵۰میلیارد ریال هزینه شده است که از این مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال سهم آورده سرمایه گذار و ۵۰میلیارد ریال آن از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی تامین شده است.

امید جهان نژادیان افزود: با بهره برداری از این سیلوی استاندارد ، مجموع ذخیره سازی محصول راهبردی گندم در فضای مسقف در استان خوزستان به یک میلیون و ۴۴۰هزار تن رسید که این میزان از تولید سالانه گندم خوزستان که بین ۱.۲ تا ۱.۳ میلیون تن است بیشتر است.

وی گفت: با افزایش میزان حجم ذخیره سازی گندم در خوزستان ، گام مهمی برای ذخیره سازی مطمئن گندم استان برداشته شده است.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه با بهره برداری کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، تولید گندم در خوزستان افزایش می یابد افزود:به همین تناسب نیز ساخت سیلوهای جدید ذخیره سازی گندم در خوزستان با کمک بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

وزیر جهادکشاورزی در آیین بهره برداری از سیلوی ۳۰هزار تنی شهدای شهرستان حمیدیه ، خوزستان را قطب نخست تولید گندم و پشتوانه امنیت غذایی کشور توصیف کرد و افزود: خوزستان ظرفیت زیادی برای توسعه کشاورزی با استفاده از منابع عظیم خدادادی دارد.

خاوازی همچنین در سفر به شهرستان حمیدیه گام نخست طرح آبیاری تحت فشار کشاورزی در سطح ۳۲۰هکتار را با هزینه‌ای بالع بر ۶۴میلیارد ریال افتتاح کرد.

حمیدیه حدود ۵۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از رودخانه کرخه آبیاری می شوند.بخش مهمی از طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان حمیدیه در ۲۵کیلومتری غرب اهواز اجرایی شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار