هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی در منطقه محقق شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 بهمن 1399 | 09:51 ق.ظ
هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های عمرانی در منطقه محقق شد معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال اعتبار بودجه برای عمران در منطقه آزاد اروند بود که بدلیل مشکلات درآمد هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال محقق شد.

 موعود شمخانی یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مشکل اساسی در عمران شهرهای آبادان و خرمشهر فاضلاب است که رفع آن در الویت برنامه معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند است.
وی افزود: در ۲۰ ماهه گذشته در مناطق مختلف آبادان مانند امیرآباد، ذوالفقاری، طویشه و دهکده بریم ۲۸ درصد شبکه فاضلاب احداث شد و اتصالات آن انجام شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همچنین طرح اصلاحات شبکه فاضلاب در مناطق صرحانیه، دوربند خرمشهر، کوی کارمندان و کوی بهروز خرمشهر اجرایی شد، همچنین اصلاح معابر عباره خرمشهر نیز مورد بهسازی قرار گرفت.
شمخانی بیان کرد: ۶۰ درصد از ایستگاه‌های پمپاژ آبادان با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال و ۷۰ درصد از ایستگاه‌های پمپاژ خرمشهر با ۶۰ میلیارد ریال مورد بهسازی قرار گرفت تا این ۲ شهر دچار آبگرفتگی شدید مانند آبادان و خرمشهر نداشته باشند.
وی افزود: مشکل اصلی این ۲ شهر دفع آبهای سطحی بود، در بارندگی‌های سال گذشته مقدار آبگرفتگی‌ها مورد نارضایتی مردم بود و امسال با اصلاح ایستگاه های پمپاژ این مشکل کمتر دامن‌گیر مردم شد.
وی اظهار داشت: در سال ۹۶ تفاهم نامه‌ای با شهرداری آبادان منعقد شد تا برای بهسازی و احداث معابر سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند دریافت کنند ولی بعد از گذشت سه سال اقدام مناسبی صورت نگرفت و اعتبارات بازگشت خورد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان برای بهسازی و احداث معابر در آبادان اقدام به عقد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کرد و این قرارگاه نیز قبل از عقد قرارداد عملیات اجرایی خود را در آبادان آغاز کرد.
وی بیان کرد: سه ماه از اجرای احداث و بهسازی معابر توسط قرارگاه خاتم الانبیا گذشته و به پیشرفت قابل توجه‌ای نیز رسیده است.
شمخانی در ادامه با اشاره به افتتاح سالن اروند فرودگاه آبادان افزود: عملیات اجرایی این فرودگاه ۲ سال و نیم با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون آبادان دارای فرودگاهی نوین است که تا ۲۵ سال آینده امکان سرویس دهی به مردم شریف منطقه را دارد.
شمخانی با اشاره به اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای خرید دستگاه ILS در فرودگاه آبادان گفت: هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۹۲ برای پیشگیری از لغو پروازها در هنگام گرد و غبار، تجهیز فرودگاه آبادان و خرید دستگاه ILS را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: پیش‌بینی شد در صورت برقراری پرواز خارجی ممکن است ظرفیت پایانه فعلی کم باشد و بر این اساس مقرر شد پایانه جدید این فرودگاه به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با شرکت فرودگاه‌های کشور احداث شود.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اجرای بهسازی و احداث فاز دوم منطقه ۹۰ هکتاری خرمشهر آغاز شد، قسمت اول از فاز نخست این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده است و پیمانکار برای قسمت دوم آن نیز جذب شد.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای بهسازی و احداث معابر در خرمشهر گفت: این قرارداد برای ساماندهی معابر خرمشهر بسته خواهد شد و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.
شمخانی با بیان اینکه حصار منطقه آزاد اروند از ابتدا براساس نقشه و طراحی گمرک کشور احداث شد ولی بعد از سیل سال گذشته قطعات بتنی که برای دیوار جانمایی شده بود از بین رفت گفت: جمع آوری ویرانه‌های حصار منطقه آزاد اروند حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه داشت و به این دلیل اقدام به جمع آوری آن نشد.
وی با اشاره به این مهم که حصار شامل دیوار و جاده است که ایجاد شده گفت:در جریان سیل سال گذشته و با تصمیم شورای تامین در خصوص انفجار جاده برای جلوگیری از ورود سیلاب به منطقه، بخشی از این دیوار تخریب شد که هزینه ساخت مجدد آن ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار