برنامه ریزی برای تامین آب کشاورزی، آب شرب روستایی و ساخت جاده ورودی شهرستان

تاریخ انتشار: جمعه 13 فروردین 1400 | 17:19 ب.ظ
برنامه ریزی برای تامین آب کشاورزی، آب شرب روستایی و ساخت جاده ورودی شهرستان در نشست شورای برنامه ریزی هفتگل به ریاست استاندار خوزستان برای تامین آب کشاورزی، آب شرب روستایی و ساخت جاده ورودی شهرستان برنامه ریزی شد.

به گزارش  کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان پنجشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی شهرستان هفتگل در محل فرمانداری این شهرستان گفت: پیرو تصمیم در بررسی وضعیت پروژه های عمرانی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان های استان خوشبختانه امروز موفق شدیم مسائل بیست و چهارمین شهرستان از بیست و هشت شهرستان استان را بررسی نماییم.

استاندار خوزستان افزود: شهرستان هفتگل از جمله شهرستان هایی است که برای بار دوم مشکلات و پروژه های آن بررسی میشود که یک بار در مرکز استان و امروز در شهرستان هفتگل مسائل آن را بررسی کردیم.

سلیمانی ادامه داد: عمده مسائلی که داشتند در ارتباط با آب شرب، آب کشاورزی، جاده ها، بیمارستان، ورزش و جوانان، منابع طبیعی بود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: اختلاف میان منابع طبیعی و مالکین سنتی مورد بررسی قرار گرفت و موارد بند به بند مرور شد و خواسته های فرماندار و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس نیز مطرح شد.

سلیمانی توضیح داد: در ارتباط با زمین ها و عرصه های مورد اختلاف منابع طبیعی و اهالی محلی قرار شد ماده ۵۶ احیا شود و حداکثر ظرف سه ماه آینده جلسات حل اختلاف برگزار شود و تا چند ماه آینده به نتیجه برسند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در ارتباط با کشاورزی قرار شد در خصوص بندهای خاکی که منابع طبیعی در دست اجرا دارد میزان ذخیره آب این بندها را به جهاد کشاورزی اعلام نماید و جهاد کشاورزی ظرف یک ماه میزان زمین های قابل کشت و آب مورد نیاز را به سازمان آب و برق استان اعلام نماید و آب و برق نیز حداکثر ظرف یک و ماه نیم مجوزهای لازم را برای کشت پایین دست این بندهای خاکی صادر کند و جدول زمانی مناسبی برای این کار لحاظ نمودیم.

سلیمانی عنوان کرد: در ارتباط با جاده ها حدود سه کیلومتر ورودی است و قرار شد اگر قیر تامین شود حداکثر تا پایان خردادماه و اگر تامین قیر با تاخیر همراه بود حداکثر تا مرداد ماه انشاالله این جاده وصل شود و به جاده عمومی و دسترسی متصل شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: در مورد آب شرب برنامه ریزی داشتیم که تا پایان خردادماه آب شرب برخی روستاها و برخی پروژه ها و مجمتع ها انجام شود و دوباره تاکید کردیم در موعد مقرر پروژه ها انجام شود.

وی در پایان گفت: سایر مسائل شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد. تاکید من بر این است که مدیران محترم بر قول های خود متعهد باشند و تاریخ های وعده داده شده را حتما پیگیری میکنیم که به سرانجام برسد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار