انتقال آب از استان بحرانی برای مصارف صنعتی اصفهان

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 2 مرداد 1397 | 10:55 ق.ظ
انتقال آب از استان بحرانی برای مصارف صنعتی اصفهان مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درحالی از بحرانی بودن منابع آبی استان خوزستان خبر می دهد که طرح های انتقال آب به استان اصفهان درحال انجام است.

منابع آبی خوزستان جزو بحرانی ترین استان های کشور

انتقال آب از استان بحرانی برای مصارف صنعتی اصفهان

مسولان هنوز نتوانسته اند مشکلات آب شرب و کشاورزی خوزستان را حل کنند!

حذف نام خوزستان از پنج استان بحرانی در منابع آبی

شیطنت رسانه ای یا جلوگیری از بروز اختلال در روند انتقال آب از خوزستان؟!

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درحالی از بحرانی بودن منابع آبی استان خوزستان خبر می دهد که طرح های انتقال آب به استان اصفهان درحال انجام است.

به گزارش‌ کشاورزنیوز؛مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در روزهای اخیر در گفتگوی خبری از بحرانی بودن منابع آبی ۵ استان کشور از جمله استان خوزستان خبر داد، این درحالی است که طرح های انتقال آب از سرشاخه های خوزستان به عنوان یک استان بحرانی برای مصارف صنعتی و کشاورزی استان اصفهان کماکان به قوت خود باقی است.

براساس این گزارش، باتوجه به اینکه بخش کشاورزی استان به ویژه نخیلات، طرح های نیشکر، آبزیان و مزارع کشت درپی بحران بی آبی درحال نابودی هستند، اما آب موجود دراستان خوزستان برای تامین طرح های کشاورزی و صنعتی اصفهان با تکیه برجو سازی رسانه های این استان و لابی سیاسی قدرتمند در مرکز درحال تامین می باشد!

هر چند حاج رسولیها،مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگوی خبری خود به صراحت به تشریح وضعیت بحرانی منابع آبی ۵ استان خوزستان، سیستان و بلوچستان هرمزگان فارس و کرمان اشاره کرده و تیتر خبرگزاریها شده بود اما بعد از چند روز از زمان نشر این گفتگو در اقدامی تامل برانگیز نام خوزستان از متن این گفتگو در برخی خبرگزاریها حذف شد.

هر چند در تیتر این گفتگو، عنوان ۵ استان بحرانی جنوبی کشور حذف نشده،
اما می توان بر شیطنت رسانه ای و قدرت لابی جهت جلوگیری از بروز اختلال در روند اجرای طرحهای انتقال آب پی برد! تا ما نیز شاهد نابودی هر چه بیشتر کشاورزی خوزستان و کاهش کیفیت آب شرب خوزستانیها باشیم.

براساس این گزارش، در حالی منابع آبی استان خوزستان در شرایط کنونی از نظر میزان و کیفیت، در شرایط بدی قرار دارد و جدا از خشکسالی و کمبود آب با مشکلاتی مثل شوری آب و بایر شدن اراضی کشت نیز مواجه است!

*اما متاسفانه متولیان امر هنوز نتوانسته اند، مشکلات اساسی تامین آب شرب و کشاورزی پایدار را در استان خوزستان مرتفع نمایند. این در حالی است که طرح های چند گانه انتقال آب خوزستان به استان اصفهان آنهم برای رونق بخشی هر چه بیشتر کشاورزی و صنعتی در حال انجام است!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار