استاندار خوزستان: گرانی خودسرانه، به طور مطلق ممنوع است

تاریخ انتشار: جمعه 20 فروردین 1400 | 21:58 ب.ظ
استاندار خوزستان: گرانی خودسرانه، به طور مطلق ممنوع است استاندار خوزستان با اشاره به افزایش قیمت سیمان، شن و ماسه، گفت: گرانی خودسرانه بدون تغییر کیفیت و با کیفیت نامطلوب به طور مطلق ممنوع است و باید نظارت کافی انجام شود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (۱۹ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد که نتایج خوبی داشت. بحث خوراک دام و طیور، افزایش قیمت سیمان و شن و ماسه و مبحث مربوط به صنف رانندگان و اتحادیه مربوطه، از موضوعات این جلسه بود.

وی افزود: در بحث خوراک و طیور، دوستان بخش خصوصی گلایه داشتند که محموله را از بندر به آن‌ها تحویل نمی‌دهند و از انباری در شوش تحویل گرفته و بر این اساس نیز کرایه مازاد بر تعرفه‌های عمومی از آن‌ها دریافت می‌شود. در این زمینه نیز سه پیشنهاد مصوب شد؛ اول اینکه حواله کارخانجات مربوطه از خود بندر صادر شود، دوم این که اگر نتوانند این حواله را مستقیم صادر کنند، در آنجا انبار و سوله اجاره شود و حواله از آن انبار یا سوله به آن‌ها تحویل داده شود و اگر هم این کار صورت نگرفت، از شوش کرایه باقی را گرفته و کرایه سرریز  استان‌ها از آن‌ها گرفته نشود.

استاندار خوزستان گفت: قرار شد این موارد را مدیر پشتیبانی و امور دام استان خوزستان پیگیری کند و یک ماه مهلت داده شد تا این موضوع را به نتیجه برساند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: در خصوص صنف رانندگان نیز صحبت‌هایی به ویژه درباره تفاوت قیمت و نوسان لوازم یدکی و روغن ماشین، صورت گرفت که مدیرکل صمت خوزستان نیز موظف شد که نظارت بسیار قوی داشته باشد تا قیمت‌های مصوب رعایت شود و اگر تفاوت قیمت وجود دارد، برخورد قانونی شود.

وی گفت: در خصوص افزایش قیمت سیمان، شن و ماسه نیز صحبت‌هایی شد؛ البته روز گذشته نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار بحث مفصلی در این زمینه داشتیم و مصوب شد به شدت با نوسان قیمتی که در تعطیلات ایجاد شده، برخورد شود و قیمت به همان اوایل سال برگردد و اگر قرار است تغییر قیمتی نیز صورت بگیرد باید در ستاد تنظیم بازار مطرح و پیشنهادها داده شود و بعد از کارشناسی، هر آنچه تصویب شد به اجرا برسد. گرانی خودسرانه بدون تغییر کیفیت و با کیفیت نامطلوب به طور مطلق ممنوع است و باید نظارت کافی انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار