مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

لزوم توجه ویژه به تعاونی های مرز نشینان خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 22 فروردین 1400 | 14:49 ب.ظ
لزوم توجه ویژه به تعاونی های مرز نشینان خوزستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان با شناسایی بازارهای هدف می‌توانند در صادرات و واردات کالا و تزریق آرامش به بازار های داخلی کمک های قابل توجهی کرده و از ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و مقابله با فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه برخوردار هستند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین در نشستی که امروز شنبه ۲۱ فروردین ماه بر اساس مصوبه استانداری خوزستان با هیئت رئیسه اتاق تعاون و مدیران اتحادیه تعاونی های مرزنشینان استان، به منظور ساماندهی و بررسی نحوه تخصیص ارز دولتی به مرز نشینان در سال ۱۴۰۰ و چگونگی ورود به کسب و کارهای جدید برگزار شد، اظهار کرد: پس از ابلاغ مصوبه هیات وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ مقرر شد تعاونی های مرز نشین ساماندهی شوند و نسبت به واردات کالاهای اساسی که در بند یک مصوبه هیات وزیران نیز آمده، بر اساس تقسیم بندی استان مشارکت کنند که در این جلسه وضعیت این تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در کل استان ۳۵ تعاونی مرز نشین وجود دارد که ۱۶ تعاونی آن با ۷۵۰ هزار نفر عضو ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها و امکانات مناسب کاملا فعال هستند و از ظرفیت های قانونی خود استفاده می کنند.
غمگین تصریح کرد: این جلسه مقدمه ای بود برای بررسی ظرفیت این تعاونی ها و در نشست های آتی نحوه اجرای این مصوبه و ورود آن به مرحله اجرایی بررسی خواهد شد.
وی در خصوص منابع پیش بینی شده در قانون برای تامین کالاهای اساسی این تعاونی ها، خاطر نشان کرد: منابع ارزی اختصاص یافته سال های ۹۷، ۹۸ و ۹۹  ملاک تامین اعتبار تعاونی ها خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: اکثر تعاونی های مرز نشین از میزان کم اختصاص سهمیه گلایه مند بودند که در جلسات آتی مقرر شد راه حل استفاده از سرمایه گذار با رعایت قانون و مقرارات تعاونی ها در کنار شرکت ها برای افزایش نقدینگی آنها مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین مقرر شد پیگیری های لازم جهت اختصاص سهمیه مازاد برای توزیع کالاهای اساسی در مناطق مرزی انجام شود.
غمگین تاکید کرد: تعاونی های مرز نشین از جمله تعاونی هایی هستند که در صورت حمایت و عملکرد مناسب میتوانند در حل بسیاری از مشکلات ما در مناطق مرزی موثر باشند.
وی عنوان کرد: تعاونی‌های مرز نشینان با توجه به تجربه های تخصصی خود می‌توانند کالاهای اساسی و مورد نیاز را وارد کرده و با قیمت مناسب و تمام شده در اختیار  مردم استان و اعضای خود قرار دهند.
غمگین ادامه داد: شرکت‌های تعاونی مرزنشینان با شناسایی بازارهای هدف می‌توانند در صادرات کالا و تزریق آرامش به بازار های داخلی کمک های قابل توجهی کرده و از ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال و مقابله با فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه برخوردار هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار