در آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد؛

اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان حائز رتبه برتر شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 23 فروردین 1400 | 12:19 ب.ظ
اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان حائز رتبه برتر شد بر اساس آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان حائز رتبه برتر شد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در گزارشی که امروز شنبه ۷ فروردین ماه در رسانه اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا منتشر شد استان خوزستان با ۴ هزار و ۱۲۷ جوینده کار ثبت نام شده در حوزه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از مجموع ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر، در کل کشور، حائز رتبه برتر شد.

در گزارش منتشر شده در رسانه اقتصاد آنلاین آمده است؛ طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های اثرگذار دولت در حوزه اشتغال به شمار می رود که بر اساس آن در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

این طرح ابتدا در ۸ استان ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان عملیاتی شد و مدتی بعد استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و هرمزگان به این طرح پیوستند و در مجموع ۱۶ استان مشمول پرداخت یارانه دستمزد شناخته شده اند.

آخرین گزارش اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تا پایان اسفند ۱۳۹۹ جمعا ۲۸ هزار و ۷۰۰ داوطلب جویای کار واجد شرایط در این طرح ثبت نام کرده و ۲۲ هزار و ۱۹۸ نفر از این تعداد موفق به عقد قرارداد همکاری شده اند؛ همچنین ۵۲۴۱ بنگاه اقتصادی اقدام به پذیرش نیروی کار مورد نیاز کرده اند.

جامعه هدف طرح “یارانه دستمزد” را جوانان بیکار و زنان سرپرست خانوار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار و بنگاههای اقتصادی رسمی و فعال در شهرستان های کم برخوردار از اشتغال تشکیل می دهند.

برای بهره مندی از این طرح، جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد. برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز شرط سنی تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

وزارت کار به دنبال شیوع کرونا در کشور، اجرای این طرح را با اولویت بنگاههای به شدت آسیب دیده از کرونا و فعال در یکی از ۱۴ رسته مصوب شده، در دستور کار قرار داد به نحوی که تمام استانهای مشمول طرح با توجه به بحران کرونا تحت پوشش این طرح هستند.

در صورت جذب نیروی کار توسط کارفرما، به مدت یکسال یک سوم دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه دستمزد به وی پرداخت می شود.

متقاضیان و کارفرمایان برای ثبت نام در این طرح می توانند به سامانه  https://pyd.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار