آغاز برداشت کلزا از سطح بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی توسعه نیشکر

تاریخ انتشار: شنبه 28 فروردین 1400 | 14:09 ب.ظ
آغاز برداشت کلزا از سطح بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی توسعه نیشکر مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر خبر داد. به گزارش کشاورزی پرس به نقل از  روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های آیشی کشت و صنعت های هفتگانه به […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر خبر داد.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از  روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر، دکتر عبدعلی ناصری افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های آیشی کشت و صنعت های هفتگانه به کشت این محصول استراتژیک اختصاص یافته است.

وی با اشاره به حمایت شرکت های نیشکری از کشت دانه‌های روغنی در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت کشاورزی، تاکید کرد: حمایت از شرکت از کشت های استراتژیک از جمله کلزا، آفتابگردان و گندم در اولویت این شرکت پس از کشت اصلی نیشکر است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، کشت کلزا در تناوب نیشکر به دلیل اصلاح خاک‌های سنگین منطقه، سازگاری با شرایط آب و هوایی و درصد بالای روغن دانه های آن حائز اهمیت است.

ناصری از استقبال پرورش دهندگان زبور عسل از مزارع کلزای نیشکر خبر داد و گفت: کشت و صنعت های توسعه نیشکر به دلیل عدم استفاده از سوم شیمیایی در مزارع کلزا، بهترین مکان برای ایجاد کلونی های عسل است و همین امر موجب استقبال پرورش دهندگان زبور عسل شده است.

وی در ادامه گفت: بقایای گیاهی مطلوب گیاه کلزا علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک، در تامین علوفه مورد نیاز دامداران منطقه نیز موثر بوده و در دوره گلدهی در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی را ایفا می نماید.

۳۱۰ هکتار در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۳۸۴ هکتار در کشت و صنعت امیرکبیر، ۱۸۰ هکتار در کشت و صنعت میرزا کوچک خان، ۳۷۸ هکتار در کشت و صنعت دعبل خزاعی، ۲۲۹ هکتار در کشت و صنعت سلمان فارسی، ۵۰۲ هکتار در کشت و صنعت فارابی و ۱۶۷ هکتار در کشت و صنعت دهخدا زیر کشت کلزا رفته است.

کلزا یکی از محصولات استراتژیک به‌شمار می‌رود که با کاشت آن می‌توان از واردات دانه‌های روغنی کشور را بی‌نیاز کرد. تامین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تامین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار