استاندار مجوز تعطیلی ادارات غیرضروری خوزستان را صادر کرد

تاریخ انتشار: شنبه 28 فروردین 1400 | 22:43 ب.ظ
استاندار مجوز تعطیلی ادارات غیرضروری خوزستان را صادر کرد به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست مدیریت کرونا خوزستان در استانداری اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز همه ادارات باید حداکثر از یک سوم ظرفیت خود استفاده کنند و در برخی از ادارات که حضور نیروها موثر نیست می توانند آن […]

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست مدیریت کرونا خوزستان در استانداری اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز همه ادارات باید حداکثر از یک سوم ظرفیت خود استفاده کنند و در برخی از ادارات که حضور نیروها موثر نیست می توانند آن مکان را تعطیل کنند.

روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ فوتی کرونایی در استان 

وی با بیان اینکه روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر فوتی کرونایی در استان داریم افزود:  تاکنون بیش از پنج هزار و ۱۰۰ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

استاندار خوزستان گفت: زمان کاری قانونی ادارات از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ قانونی است ولی به دلیل قرمز بودن اکثر نقاط استان  این ساعت را تغییر ندادیم. بر اساس مصوبه ستاد ملی، مراسم شب های احیا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی ندارد همچنین اعمال محدودیت ها در این شبها انجام نمی شود تا مردم بتوانند رفت و آمد داشته باشند.

وی با بیان اینکه از فرمانداران انتظار داریم با بیان مناسب با فعالان گروه های شغلی مختلف صحبت کنند ، افزود: درعین حال از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم وظایف محوله خود در رابطه با نظارت ها را انجام داده و با متخلفان برخورد کنند همچنین اسامی شعب بانکی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند گزارش دهند تا با مسئولان این بانک ها برخورد کنیم.

شیب نمودار شیوع بیماری در استان نسبت به گذشته قدری کمتر شده است

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه شیب نمودار روند بیماری در استان نسبت به گذشته قدری کمترشده است گفت: در حال حاضر شهرستان‌های دزفول و آبادان وضع وخیمی دارند و همین موضوع مانع نرمال شدن شرایط استان شده است در حالی که اگر هماهنگی‌ بین دستگاه ها بیشتر شود وضع استان بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان خوزستان به لحاظ کنترل سفرهای نوروزی بسیار موفق عمل کرد و سرآمد کشور بود که جا دارد از فرماندهی نیروی انتظامی استان تشکر کنم و امیدوارم این روند همچنان در استان ادامه داشته باشد.

همه استان متاثر از وضعیت وخیم دزفول و آبادان است

استاندار خوزستان در ادامه نسبت به صحبت های فرماندار دزفول واکنش نشان داد و گفت: توجیه فرماندار دزفول وقتی پذیرفتنی تر است که در ستاد ملی اسمی از دزفول برده نشود و نگویند این شهرستان وضع استان را وخیم کرده است. الان وضعیت تمام استان با شهرستانهای دزفول و آبادان گره خورده است لذا باید هر چه سریعتر روند بیماری در این ۲ شهرستان کاهشی شود.

 ۵۰ درصد موارد ابتلا از مراودات خانوادگی 

وی خطاب به فرماندار دزفول افزود: انتظار داریم که فرمانداران در خصوص مشکلات شهرستان صحبت کنند و از اعلام گزارش کار بپرهیزند همچنین از مسئولان تقاضا دارم که به مشکلات بپردازند و دلیل توجیه کننده نیاورند تا شرایط بهتر شود. اکنون ۵۰ درصد موارد ابتلا از مراودات خانوادگی است در حالیکه برگزاری مراسم جشن و عزا تنها ۹ درصد است.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: برای کنترل ترددها در شهرستان دزفول، در مرحله اول باید از نیروی انتظامی کمک گرفت لذا تقاضا داریم که نیروی انتظامی دزفول با هماهنگی فرماندهی استان، مشکل کمبود نیرو را برطرف کند و در صورتی که مجددا با مشکل مواجه شدیم می توان از سپاه، بسیج و ارتش کمک گرفت.

وی بیان کرد: به رغم اختلاف نظرها ، همه در یک چهارچوب حرکت می‌کنیم و با گفت‌وگو و تعامل مسائل را برطرف می‌کنیم. به عنوان مثال اگر قرار باشد با اصناف، امام جمعه و … مشکل داشته باشیم و نتوانیم یکدیگر را توجیه کنیم با مشکل بزرگتری مواجه می شویم لذا از فرمانداران خواهش می کنم که با آرامش مشکلات را حل کنند و تصمیمی گرفته شود که به صلاح استان و شهرستان باشد.

استاندار خوزستان افزود: همانگونه که در راه آهن، فرودگاه و پایانه های مسافربری مرکز نمونه گیری مستقر کردیم از روز اول هم معتقد بودیم  که در اسکله هم یک مرکز نمونه‌گیری وجود داشته باشد اما لازمه این کار پشتیبانی است و باید محلی برای قرنطینه افراد در نظر گرفته شود که انتظار داریم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان آبادان این مشکل برطرف شود.

تشتت دیدگاهها در آبادان باید برطرف شود

وی افزود: متاسفانه در آبادان از کاه، کوه ساخته می‌شود و مساله کوچکی که خیلی راحت قابل مدیریت است، یکدفعه بین المللی می شود که این موضوع نشاندهنده تعدد صداها است. لذا تشتت و اختلاف گروهها در آبادان باید جمع شود و سعی کنیم اختلافات نظرها به حداقل برسد.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه برای کنترل بیماری در آبادان باید این شهرستان را به چند منطقه بلوک بندی کنیم گفت: اکنون خیلی از بیماران بستری در بیمارستان‌های اهواز، از شهرهای اطراف هستند اما با این وجود بیماری کنترل شده لذا باید مسائل با آرامش حل شود.

درحال حاضردر خوزستان  ۱۶ شهرستان دروضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار