سردار مکی یازع: دفاع ما با همدلی مقدس شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 31 فروردین 1400 | 12:26 ب.ظ
سردار مکی یازع: دفاع ما با همدلی مقدس شد هر سال با آمدن ماه مبارک رمضان حال و هوای مسلمین عرفانی می شود. روزهایی که ذکر و دعا همراه با لب فروبستن از خوردن و آشامیدن، آنها را به معبود خویش نزدیک تر می کند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،امسال اما همچون سال گذشته برگزاری ماه رمضان برای بسیاری از مسلمانان سخت ‌تر از معمول است؛ چرا که بخش مهمی از مراسم این ماه که مربوط به شرکت در مراسم جمعی دینی است، با شیوع ویروس کرونا و گسترش بیماری کووید ۱۹ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. از همین روی سازمان منطقه آزاد اروند با برگزاری ویژه برنامه« هلال اروند» سعی در ایجاد لحظاتی معنوی، شاد و خاطره انگیز برای روزه داران عزیز نموده که بدون حضور در محافل شلوغ از طریق فضای مجازی دل هایشان یکی شود.
در این برنامه که هر شب از بخش های متنوعی برخوردار است مهمان های ویژه ای نیز حضور دارند؛ «سردار مکی یازع» پیشکسوت دفاع مقدس، یکی از همین مهمان ها بود که شب گذشته با حضور در این برنامه مهمان نگاه های شما شد و با ذکر خاطرات دفاع مقدس، لحظات غرور آفرینی را رقم زد.

دفاع ما با همدلی مقدس شد
دفاع مقدس از آن جهت مقدس نام گرفت که جنگ را به ما تحمیل کردند و از تمام نقاط کشور نیروهای مردمی و نظامی خالصانه و مخلصانه برای دفاع از کیان وطن در این راه گام نهادند. از آن جهت مقدس شد که این مبارزان از زندگی خود دست شستن. پیر و جوان، زن و مرد در کنار هم و با اعتقاد راسخ به دین و نظام جانفشانی کردند و از وجب به وجب این خاک دفاع نمودند.
مکی یازع با بیان این سخنان خوزستان را پیشانی جنگ دانست و در ادامه گفت: از تمام کشور به این منطقه آمدند و ایرانی کوچک را تشکیل دادند و جانانه دفاع کردند. امام راحل در همان زمان فرمودند خوزستان دین خود را به کشور ادا کرد؛ این سخن نشان از آن دارد که خوزستان قلب ایران است.

این پیشکسوت عرصه جبه و جنگ یک سال محاصره شهر آبادان را پر از خاطره خواند و افزود: در آن روزهای پر از التهاب که آبادان به مدت یک سال در محاصره دشمن بود، ۴ کمیته تشکیل شد. کمیته سوخت، کمیته تخلیه، کمیته ارزاق و کمیته نظامی که در تمام این مدت مردم و نظامیان از سرتا سر مرز آبی و خاکی این شهر دفاع کردند و در نهایت با فرمان امام خمینی (ره) حصر آبادان با شرف و ایستادگی مردم، شکسته شد.

سردار یازع یکی از قشنگی های دفاع مقدس را همدلی و اتحاد همه اقوام در رسیدن به پیروزی عنوان کرد و ادامه داد: لر، عرب، ترک، مرکز و… در کنار هم با همدلی که امام راحل ایجاد کرده بود، با یک شعار واحد که همان وطن بود؛ توانستند حماسه های با شکوهی را از خود به یادگار بگذارند که ماحصل آن امنیت امروز و حفظ خاک این سرزمین است که حتی یک وجب از آن به دست دشمن نیفتاد.

پس از جنگ و در جبهه فرهنگی باز هم این پیشکسوتان ۸سال دفاع مقدس بودند که در قالب تیم های جهادی و در کنار نسل جدید همیشه در صحنه حضور داشتند و مکی یازع یکی از همین پیشکسوتان است که هر ساله با برپایی موکب های اربعین و خدمات رسانی به زائران حسینی همچنان سعی در ادامه راه گذشته دارد. حضور در کارهای خیر و گشایش گره نیازمندان از دیگر اقدامات این پیر دفاع مقدس است که همچنان با توان و قدرت در خط مقدم جهاد قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار