در نشستی به ریاست استاندار خوزستان؛

مشکلات شهرستانهای امیدیه و هندیجان بررسی شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 | 09:23 ق.ظ
مشکلات شهرستانهای امیدیه و هندیجان بررسی شد در نشستی به ریاست استاندار خوزستان پروژه ها و مشکلات شهرستان های امیدیه و هندیجان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موانع و راهکارهای اجرای طرح های مختلف تبادل نظر شد و زمانبندی اجرای برخی از پروژه ها تعیین شد.

روز شنبه در نشستی به ریاست قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان مشکلات شهرستان های امیدیه و هندیجان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خوزستان در این نشست با اشاره به طرح اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از محل درآمدهای نفتی کشور به استان گفت: این طرح با مشارکت وزیر نفت، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مسئولان استانی تهیه شده است.

استاندار خوزستان اضافه‌کرد: این منابع در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی در طول پنج تا ۱۰ سال به استان اختصاص خواهد یافت تا مشکلات زیرساختی موجود خوزستان در بخش‌های آب و فاضلاب، مقابله با سیلاب و روان آب‌ رفع شوند.

وی ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود جزییات این طرح طی یک ماه آینده نهایی و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی شود.

استاندار خوزستان سال مبداء اجرای این طرح را ۱۴۰۰ عنوان‌کرد و گفت: در صورتی که این طرح به نتیجه برسد، اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان خوزستان دیگر با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو نخواهند بود.

در این نشست ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب شرب شهرستان امیدیه اختصاص یافت و علاوه بر این ۸۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان تصویب شد.

همچنین از سازمان آب و برق خوزستان خواسته شد برای اختصاص ظرفیت کامل آب شرب شهرستان هندیجان از سد آسک و احیاء چاه‌های حفر شده در این شهرستان برنامه‌ریزی کند.

در این نشست در خصوص موانع و راهکارهای اجرای طرح های مختلف این دو شهرستان تبادل نظر شد و زمانبندی اجرای برخی از پروژه ها تعیین شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار