برگزاری نشست مطالبه گری مردم از مسئولان با حضور شهردار اهواز در منطقه ۶

تاریخ انتشار: شنبه 11 اردیبهشت 1400 | 12:33 ب.ظ
برگزاری نشست مطالبه گری مردم از مسئولان با حضور شهردار اهواز در منطقه ۶ نشست مطالبه گری مردم از مسئولان عصر روز جمعه دهم اردیبهشت ماه با حضور نوشادی شهردار اهواز، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و مسئولین آ ب و فاضلاب استان برگزار شد. شهردار اهواز در این جلسه گفت: متاسفانه از ۱۲۶ شاخص شهری همه شاخص ها در اهواز دچار بحران هستند […]

نشست مطالبه گری مردم از مسئولان عصر روز جمعه دهم اردیبهشت ماه با حضور نوشادی شهردار اهواز، سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و مسئولین آ ب و فاضلاب استان برگزار شد.
شهردار اهواز در این جلسه گفت: متاسفانه از ۱۲۶ شاخص شهری همه شاخص ها در اهواز دچار بحران هستند و این تفاوت شهر اهواز با سایر کلانشهرهاست.
وی افزود: البته این بحران ها در عرض یکسال و دوسال گذشته پیش نیامده و مربوط به چندین سال است و مشکلاتی از قبیل حاشیه نشینی، مسئله مهاجرت و جنگ تحمیلی همگی عللی بودند که به این بحران ها دامن زدند.
نوشادی با اشاره به اینکه شهرهای اصفهان، شیراز و اهواز از نظر منابع یکسان هستند گفت: هزینه نگهداشت شهر در این سه کلانشهر یکسان است و مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان می باشد اما تفاوت در اینجاست که اعتباری که به شیراز و اصفهان اختصاص داده شده ۳۰۰۰ میلیارد تومان و اعتبار اهواز فقط ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و این مقدار در اهواز را فقط می توان صرف نگهداشت شهر و هزینه جاری کرد و دیگر منبعی برای توسعه شهر باقی نمی ماند.
وی یکی از علت های این شکاف درآمد را ناشی از فقدان سرمایه گذاری و جذب مشارکتهای مردمی دانست و افزود: منبع سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده بر داراییها در اهواز صفر است که این مسئله ما را عقب انداخته است.
شهردار اهواز عنوان کرد: با اینهمه چالش اما شهر اهواز ـآنقدر ظرفیت و پتانسیل دارد که کسی نمی تواند بگوید نمی شود در این شهر کار کرد. این شهر پتانسیلی دارد که اگر مدیران شهری دست به دست هم دهند و در مدیریت مشکلی پیش نیاید، ظرف پنج شش سال آینده می توان همه این چالش را از سر گذراند.
نوشادی در خصوص مناطق محروم در اهواز یادآور شد: در شهر اهواز متاسفانه تمام مناطق مشکل دارند اما خوشبختانه طی روزهای گذشته با قرارگاه خاتم در خصوص مناطق محروم و کم برخوردار در حال انعقاد قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان هستیم که در نقاطی که شهرداری پیشنهاد می دهد و معرفی می کند، قرارگاه، کار محرومیت زدایی را آغاز کند.
وی با اشاره به جلسه ای که با سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه انجام شد، خاطرنشان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع محرومیت از استان خوزستان برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.
شهردار اهواز با بیان این نکته که برخی از کارها ازجمله لکه گیری معابر در حال انجام است گفت: در آستانه عید فطر با همکاری استانداری ماشین آلاتی را جهت نخاله برداری از سطح معابر (فعلا منطقه ۵و ۶) از ارگانهایی مانند شرکت نفت و فولاد اکسین به خدمت گرفتیم تا چهره شهر در آستانه عید پاکیزه باشد.
ابراهیم نوشادی خطاب به حاضران در نشست گفت : نماینده ای از این جمع انتخاب شود که مشکلات را مستقیما به بنده اطلاع دهد و هرجا کم کاری مشاهده شد مستقیما وارد عمل می شوم و نسبت به رفع مشکل اقدام خواهم کرد.
وی در پایان اظهار کرد: همه مشکلات را نباید ناشی از کم کاری شهرداری دانست و شهروندان خود نیز باید خود را موظف به خفظ سیما و منظر شهری بدانند و هرجا تخلفی می بینند به یکدیگر تذکر دهند و در این زمینه پایگاههای مقاومت و بزرگان محلات فرهنگ سازی کنند و به جوان ترها در زمینه حفظ و نگهداشت شهر آموزش و تذکر دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار