استاندار:شیوخ و بزرگان خوزستان رسم غلط تیراندازی را در مراسم نهی کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 | 13:51 ب.ظ
استاندار:شیوخ و بزرگان خوزستان رسم غلط تیراندازی را در مراسم نهی کنند استاندار خوزستان گفت:بزرگان و شیوخ در مناسبت‌های مختلف رسم غلط تیراندازی را نهی کنند و متولیان فرهنگی در کنار اقوام پویش‌های مختلف برای پیشگیری از این حرکات غلط ایجاد کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در مراسم مختلف در استان خوزستان موجب ایجاد زحمت و خسارت‌های مالی و جانی برای مردم شده است داشتن اسلحه چه به صورت مجاز و چه غیرمجاز بوده است.

به گفته وی داشتن اسلحه مجاز یا غیرمجاز در نزد مردم تبعاتی به دنبال خواهد داشت که موجب بروز حوادث ناگواری نیز شده است.

استاندار خوزستان تیراندازی در مراسم را یکی از رسوم قدیمی و منسوخ شده برشمرد و گفت: در قدیم به خاطر حفظ جان عشایر در مقابل سارقان، حیوانات وحشی یا نیاز عشایر به خاطر شیوه زندگی داشتن اسلحه و تیراندازی لازم بود اما در حال حاضر ضرورت این امر از بین رفته است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در برهه ای خاص به خاطر وجود جنگ و برای دفاع از مال و ناموس این فرهنگ وجود داشته و پسندیده بوده اما در این زمان نه تنها کاربردی ندارد و ناپسند است بلکه خسران و شرارت‌های زیادی را به بار آورده است.
سلیمانی با تاکید بر اینکه باید از این رسم غلط جلوگیری شود توضیح داد: نیروی انتظامی تاکنون خوب عمل کرده است اما تقاضا داریم با همکاری بزرگان از این آسیب جدی پیشگیری کند.

وی بیان کرد: شیوخ و بزرگان به خاطر حفظ جان خودشان و پیشگیری از حوادث و مشکلات ناشی از تیراندازی تلاش کنند این رسم را آرام آرام از بین ببرند.
استاندار خوزستان تاکید کرد: از بزرگان، شیوخ، نیروی انتظامی و عوامل موثر در مقابله با رسم غلط تیراندازی میخواهم در این زمینه همکاری کنند تا این رسم برچیده شود.

وی افزود: همه مسئولان مختلف شامل نیروی انتظامی و نظامی تلاش کنند هر جا تمرد و خلاف قانون صورت گرفت برخورد قانونی با آن انجام‌دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار