ایجاد پارک علم و فناوری با تاسیس شرکت های دانش بنیان میسر می شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 | 20:17 ب.ظ
ایجاد پارک علم و فناوری با تاسیس شرکت های دانش بنیان میسر می شود سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد پارک علم و فناوری، با فراهم کردن بستر تاسیس مراکز رشد و نوآوری و شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد اروند، میسر می شود.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید محمد مولوی در اولین جلسه شورای آموزش، پژوهش، فناوری و مهارت منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه در مراحل مختلف نسل های دانشگاهی بیش از آنکه با برنامه پیش رویم با موج سیر کرده ایم، اظهار داشت: در مسیر نسل اول تا چهارم دانشگاه ها، سیر آموزش، پژوهش، کارآفرینی و سپس مهارت برنامه ریزی مدونی در سطح کلان وجود نداشته و این خلاء بزرگی است که کاملا حس می شود.

وی تاسیس شرکت های دانش بنیان در منطقه را مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایط موجود اقتصادی و بازار، تنها کسانی که زمین گیر نشدند؛ شرکت های دانش بنیان بودند که با ایجاد زمینه رشد و تاسیس آنها؛ بستر ایجاد پارک علم و فناوری نیز در منطقه مهیا می شود.

سید محمد مولوی حضور در کمیسیون آموزش را یک امتیاز بزرگ برای منطقه دانست و تصریح کرد: تخصص در هر زمینه ای کمک به رشد جامعه می کند بر همین اساس عضویت در این کمیسیون را انتخاب کردم تا بتوانم در حل مشکلات استان و منطقه اقدامات موثری انجام دهم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کنارهر آنچه که به قوام منطقه کمک کند ایستاده ایم، گفت: منطقه آزاد اروند علاوه بر اینکه ماهیتش فرق می کند، در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته و طبق نمونه های موفق دیگر کشورها، توسعه در ابتدا می بایست از مرز شروع شود.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از روسای دانشگاه های منطقه خواست تا هر چه زودتر اقدام به تهیه برنامه هفتم توسعه در حوزه آموزش کنند و افزود: پیشنهاد می کنم اساتید و دانشجویان نخبه پیشنهادات اصلاحی در حوزه قوانین و مقررات مناطق آزاد را مکتوب کنند و به دست ما در کمیسیون های مجلس برسانند تا بتوانیم آنها را مطرح و پیگیری کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار