مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 | 13:53 ب.ظ
مردم خوزستان بدانند شرایط سختی در تامین برق تابستان داریم معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مردم خوزستان باید بدانند امسال شرایط نسبتا سختی در تامین برق خواهیم داشت؛ البته همه تلاش ما این است که مصرف‌کنندگان خانگی با قطعی برق طولانی‌مدت و گسترده مواجه نشوند. فاضل عبیات در حاشیه نشست اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری برق خوزستان در تابستان که امروز […]

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مردم خوزستان باید بدانند امسال شرایط نسبتا سختی در تامین برق خواهیم داشت؛ البته همه تلاش ما این است که مصرف‌کنندگان خانگی با قطعی برق طولانی‌مدت و گسترده مواجه نشوند.

فاضل عبیات در حاشیه نشست اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پایداری برق خوزستان در تابستان که امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه می‌دانند در فصلی که گذشت بارش‌ها بسیار کم بود و این کاهش چشمگیر بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت، باعث کاهش آورد سدهای استان خوزستان شده است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از ایسنا، وی افزود: مخازن سدهای خوزستان حجم خالی دارند و این مساله باعث محدودیت در تولید برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه متوسط دمای هوا در دو ماه اخیر بالا رفته است، گفت: این مساله باعث شده تا مصرف برق در خوزستان روند افزایشی داشته باشد.

عبیات با اشاره به اینکه بخش صنعت از مصرف‌کنندگان عمده برق در خوزستان است، ادامه داد: هرگونه صرفه‌جویی در مصرف خانگی، به سود بخش صنعت و تولید کشور خواهد بود.

وی افزود: کاهش درجه وسایل سرمایشی توسط مصرف‌کنندگان می‌تواند به کاهش صدها مگاوات مصرف برق کمک کند تا بتوانیم قدرت مانور و کنترل بیشتری روی شبکه برق خوزستان داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: مردم خوزستان باید بدانند امسال شرایط نسبتا سختی در تامین برق خواهیم داشت؛ البته همه تلاش ما این است که مصرف‌کنندگان خانگی با قطعی برق طولانی‌مدت و گسترده مواجه نشوند.

وی افزود: امیدوارم از دوران پیک مصرف برق در تابستان پیش رو مانند سال‌های گذشته به خوبی عبور کنیم اما باید گفت که با توجه به وضعیت آورد سدها و افزایش دما، این کار دشوار است.

عبیات گفت: یکی از مباحث مورد نظر، کاهش ۵۰ درصدی مصرف ادارات در ساعات کاری مقایسه با سال گذشته است. همچنین کاهش ۹۰ درصدی مصرف ادارات در ساعت‌های غیر اداری از دیگر موارد مورد توجه است.

وی افزود: همچنین صحبت‌هایی در خصوص تعطیلی ادارات و کاهش ساعت کاری ادارات مطرح شده است اما تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه انجام نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: به شرکت‌های توزیع برق این اختیار داده شده است که با مصرف‌کنندگان پر مصرف که از حد مجاز بیشتر برق مصرف کنند به گونه‌ای تعامل داشته باشند که این مصرف‌کنندگان در حد مجاز برق مصرف کنند و در صورت تکرار، اجازه عبور از حد مجاز برق به آن‌ها داده نشود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار