فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان عنوان کرد:

لزوم اهتمام بیشتر فرمانداران بر اجرای مصوبات ستاد کرونا

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 | 10:19 ق.ظ
لزوم اهتمام بیشتر فرمانداران بر اجرای مصوبات ستاد کرونا فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: لازم است فرمانداران بر اجرا و نظارت بر اجرای مصوبات اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، ولی‌اله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در استان در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان اظهار کرد: همه برای خروج استان خوزستان از وضعیت قرمز تلاش کردند اما واقعیت این است که با وضعیت بسیار شکننده‌ای روبه‌رو هستیم و هر آن ممکن است مجددا وضعیت به قرمز برگردد.

وی با اشاره به شلوغی بازارها و انجام دید و بازدیدهای عید فطر در خوزستان افزود: تصاویری نمایش داده شد و نتیجه و بازخورد این تصاویر، در هفته آینده مشخص خواهد شد که چگونه دوباره با چالش مواجه خواهیم شد.

حیاتی بیان کرد: با وجود همه تاکیدات و تلاش‌ها اما به نظر می‌رسد در اجرای مصوبات با نقیصه‌هایی مواجه هستیم؛ در ایام عید فطر استاندار خوزستان از علما دعوت کرد که بیانیه‌ای در خصوص عدم تجمع و دید و بازدید داشته باشند. همچنین با شیوخ جلسه‌ای برگزار شد که ماحصل این اقدامات این بود که در عید فطر، مراسمات مدیریت‌شده برگزار شد.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: لازم است فرمانداران بر اجرا و نظارت بر اجرای مصوبات اهتمام بیشتری داشته باشند. با وجود اینکه در ستاد استانی یا قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی صحبت می‌شود و می‌گوییم آرامستان‌ها بسته شوند اما دیدیم وضعیت آرامستان‌ها چگونه بود.

وی افزود: فرماندار اهواز نیز طرحی برای ساماندهی دستفروشان ارائه کرده بود که اجرای آن به بعد از عید فطر موکول شد که باید جمع‌بندی طرح انجام و اجرا شود.

حیاتی گفت: ۵۳ درصد موارد ابتلا، در دورهمی‌های خانوادگی رخ می‌دهد؛ مردم باید مراعات کنند و کارهای فرهنگی در این زمینه انجام شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: همچنان بخش مسافری مرزهای خوزستان مسدود است. همچنین در بنادر امکان قرنطینه وجود دارد و کنترل شدیدی در این زمینه در حال انجام است.

حیاتی افزود: فردا جلسه‌ای در خصوص امتحانات، انتخابات و تردد و خروج کارگران فصلی از خوزستان و فعالیت در استان‌های دیگر به ویژه هرمزگان که مبداء شروع ویروس جهش‌یافته دیگری است، خواهیم داشت و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که چگونگی برگزاری امتحانات بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است اما شرایط خوزستان متفاوت‌تر از استان‌های دیگر است و در این خصوص استاندار خوزستان با وزیر کشور و دکتر ابول نژادیان یا وزیر بهداشت صحبت‌هایی خواهند داشت. اگر روزنه‌ای (برای برگزاری غیرحضوری امتحانات در خوزستان) وجود داشته باشد، مکاتبه با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش به جای اهتمام بر برگزاری امتحانات در مدارس، امتحانات را در سالن.های ورزشی و مکان‌های مسقف با ارتفاع ۵ متر و دارای تهویه مناسب برگزار کند و بنابراین همه تجهیزات و امکان دولتی باید برای این امر در نظر گرفته شوند و فرمانداران همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

حیاتی بیان کرد: ۹۵ درصد کسبه خوزستان در گروه شغلی ۱ و ۲ هستند که این هفته هم گروه شغلی ۱ و ۲ در حال فعالیت هستند البته اجازه فعالیت بازار به این معنی نیست که لجام.گسیخته و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند آنچه در کلیپ‌ها نمایش داده شد، فعالیت شود.

وی افزود: فرمانداران باید با همکاری سازمان صمت، تعزیرات و دیگر ارگان‌های مرتبط، بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند؛ اگر پروتکل‌ها رعایت نشود قطعا در خصوص فعالیت بازار برخورد خواهد شد و از این ارفاق در فعالیت بازار، چشم‌پوشی می‌شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: اگر کسبه می‌خواهند کسب و کارشان ادامه یاید، باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقید باشند.

وی تصریح کرد: توزیع ماسک رایگان و کمک‌های مومنانه در قالب طرح شهید سلیمانی در حال انجام است و فرمانداران باید از این طرح حمایت کنند اما برخی شهرستان‌ها در پشتیبانی لجستیکی از این طرح، ضعیف عمل می‌کنند.

حیاتی افزود: بحث همزمانی برگزاری انتخابات و شرایط کرونایی نباید موجب شود که فرمانداران دچار عادی‌انگاری شوند و بگویند به دلیل اینکه انتخابات داریم، شرایط کرونایی وضع شده است. باید همان وقتی که برای انتخابات گذاشته می‌شود برای ستاد مدیریت کرونا نیز گذاشته شود زیرا اگر دچار عادی‌انگاری شویم با شرایط بسیار ناگوارتری مواجه خواهیم شد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار