اختلاس ۲۴ میلیاردی پیش از فرار متهم در استان خوزستان کشف شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 | 16:39 ب.ظ
اختلاس ۲۴ میلیاردی پیش از فرار متهم در استان خوزستان کشف شد فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کارمند یکی از بانک‌های شهرستان اهواز که با  یک نقشه حساب شده می‌خواست ۲۴ میلیارد ریال اختلاس کند پیش از اقدام شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش کشاورزی پرس، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمد صالحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به اطلاعات واصله از حراست یکی از بانک‌های شهرستان اهواز و پس از بررسی‌ها مدارک و شواهد یکی از کارمندان این بانک که قصد کلاهبرداری و اختلاس به مبلغ ۲۴ میلیارد ریال از بانک را داشت پیش از اقدام دستگیر شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی که در زمینه کشف موارد اختلاس و کلاهبرداری در استان دارای زمینه و تجربه بالایی هستند پس از کسب اطلاعات از وقوع یک فقره اختلاس به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان، به پروند ورود کرده و تحقیقات پلیسی خود را شروع کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان داشت: در این پرونده که ابتدا با شکایت برخی از مشتریان بانک مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها از یک محل نامشخص شروع شد که پس از تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از کارمندان بانک با ترفندی بدون آن‌ که از خود و محل برداشت رد پایی بماند از حساب مشتریان برداشت و به حساب شخصی خود واریز می‌کرده است.

صالحی در مورد نحوه دستگیری متهم افزود: پس از آن‌ که برداشت از حساب مشتریان توسط یکی از کارمندان محرز شد، تحقیقات از کار و رفتار کارمندان بانک در دستور کار قرار گرفت که در رفتار یکی از کارمندان جای شک قرار گرفت که با هماهنگی مراجع قضایی و صدور حکم بازداشت، دستگیری وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: پس از احراز این موضوع که کارمند متخلف مسبب این اختلاس است، ماموران پلیس امنیت اقتصادی وی را در محل کارش دستگیر و جهت مراحل بعدی به پلیس آگاهی اهواز منتقل کردند که ابتدا این موضوع را کتمان می‌کرد اما پس از مشاهده اسناد و مدارک و شواهد پلیس به اتهام خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ضمن هشدار به افرادی که با سوءاستفاده از جایگاه خود قصد شوم و کسب مال نامشروع را دارند گفت: هر کسی در هر جایگاهی که هست باید خود را امانتدار مردم بداند و از دست درازی در امانت مردم دوری کند و نباید با رفتارهای این چنینی آینده خود و خانواده‌اش را به خطر بیاندازد.

وی در انتها ضمن اعلام هشیار بودن پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با جرایم اقتصادی تصریح کرد: تجربه و مطالعه پروندهای جرایم اقتصادی، پلیس را در مقابله هر گونه جرمی که به فکر اختلاس گران بیافتد، آب‌دیده کرده است و اکنون که جرایم اقتصادی با حساسیت خاص مردم، مراجع قضایی و نظام همراه شده است پلیس نیز با حساسیت خاصی تحرکات اقتصادی را رصد و در صورت احراز جرم به سرعت ورود می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار