رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز هشدار داد

بازگشت مجدد اهواز به وضعیت قرمز در روزهای آینده

تاریخ انتشار: سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 | 11:58 ق.ظ
بازگشت مجدد اهواز به وضعیت قرمز در روزهای آینده رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برگزاری تجمعات و شلوغی بازارها در روزهای منتهی به عید فطر، گفت: برآورد می‌شود در روزهای آتی شاهد خیز کوتاه بیماری در اهواز باشیم و به صورت بالقوه منتظر روزهای نگران‌کننده‌ای هستیم. دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته بار مراجعات به […]

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به برگزاری تجمعات و شلوغی بازارها در روزهای منتهی به عید فطر، گفت: برآورد می‌شود در روزهای آتی شاهد خیز کوتاه بیماری در اهواز باشیم و به صورت بالقوه منتظر روزهای نگران‌کننده‌ای هستیم.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته بار مراجعات به مراکز منتخب غرب اهواز کمتر شد و حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و اکنون روزانه به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر به مراکز منتخب غرب اهواز مراجعه می‌کنند که تقریبا ۵۰ درصد این موارد مثبت هستند یعنی به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد مثبت در غرب اهواز داریم؛ این وضعیت منجر به خروج خوزستان و اهواز از وضعیت قرمز شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با بزرگان و شیوخ در خصوص عدم برگزاری تجمعات در روزهای منتهی به عید فطر، افزود: انتظار داشتیم با این اقدامات، دستوالعمل‌های بهداشتی اجرا شود. اکنون با یک پاندمی مواجه هستیم و در برخورد با پاندمی‌ها، رفتارهای اجتماعی بسیار اهمیت دارد اما ما قدرت اجرایی برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را نداریم.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: در روزهای منتهی به عید فطر، در نقاط مختلف غرب اهواز به ویژه در بازار کیان و مناطق حاشیه شهر تراکم جمعیتی زیادی ابجاد می‌شد و در این ایام نیز دید و بازدیدهای خانوادگی که همیشه مورد نگرانی ما بود، پا برجا بود.

وی افزود: متاسفانه در روزهای منتهی به عید فطر پروتکل‌های بهداشتی در اهواز طبق آنچه انتظار داشتیم، رعایت نشد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: نگرانی ما از وضعیت بیماری در روزهای آینده جدی است و در دو هفته آینده، ماحصل رفتارهای چند روز مانده به عید فطر را خواهیم دید.

وی بیان کرد: برآورد می‌شود در روزهای آتی شاهد خیز کوتاه بیماری در اهواز باشیم و به صورت بالقوه منتظر روزهای نگران‌کننده‌ای هستیم.

احمدی‌بلوطکی افزود: در حال حاضر که نیروهای بهداشت در حال انجام واکسیناسیون کرونا هستند، انتظار می‌رود شاهد همراهی شهروندان باشیم تا ظرفیت بهداشت بر واکسیناسیون متمرکز باشد زیرا نیروهای بهداشت توان جنگ در دو جبهه کووید – ۱۹ و واکسیناسیون را ندارند.

وی با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز، گفت: رنگ‌بندی‌ها بر اساس تعداد موارد بستری در یک‌صد هزار نفر جمعیت شهر تعیین می‌شود و کاهش حجم مراجعات و بار بیمارستانی، موجب خروج شهر از وضعیت قرمز شده است اما اگر در روزهای آتی، حجم مراجعات و تعداد موارد بستری بر اساس هر یک‌صد هزار نفر جمعیت بالاتر یرود، احتمالا مجددا وارد وضعیت قرمز می‌شویم و اوضاع پر التهاب دیگری را خواهیم داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار