“ثقافیه” اهواز احیا می‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 11:02 ق.ظ
“ثقافیه” اهواز احیا می‌شود مسئول حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: با هدف مرمت و حفاظت از آثار تاریخی احیای عمارت تاریخی ثقافیه اهواز (منازل راه‌آهن) در دستورکار قرار گرفت. غلام‌رضا سلمانپور با اعلام این خبر گفت: مرمت این بنا از ابتدای سال جاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال، از محل اعتبارات ملی آغاز شده است. به […]

مسئول حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: با هدف مرمت و حفاظت از آثار تاریخی احیای عمارت تاریخی ثقافیه اهواز (منازل راه‌آهن) در دستورکار قرار گرفت.

غلام‌رضا سلمانپور با اعلام این خبر گفت: مرمت این بنا از ابتدای سال جاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال، از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، او افزود: در این مرحله از پروژه، اقدامات حفاظتی و پاکسازی مصالح موجود در بنا در دستورکار قرار گرفت و بخش‌هایی که دچار آسیب‌ دیدگی شده بودند، درحال مرمت هستند.

مسئول حفظ و احیاء معاونت میراث‌فرهنگی خوزستان با بیان این‌که عمارت ثقافیه متعلق به دوره متأخر و در ضلع غربی رودخانه کارون واقع شده است، اضافه کرد: به دلیل وسعت بنا و حجم بالای عملیات مرمتی و میزان اعتبارات مورد نیاز به منظور تکمیل مرمت در فازهای آتی، در این مرحله جداره ضلع شرقی و نیز اتاق‌های طبقه همکف در دستورکار عملیات رفع خطر و حفاظت اضطراری قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته طی سه مرحله با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال اقدامات حفاظتی، مرمت و ساماندهی طبقه همکف و جداره‌های شمالی و جنوبی بنا از محل اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان انجام شده بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار