با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور استاندار خوزستان؛

فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1400 | 09:57 ق.ظ
فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان افتتاح شد فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان روز پنجشنبه پس از پنج سال تلاش مهندسان ایرانی، تکمیل و با دستور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

بر اساس آنچه ظرفیت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اعلام شده است، این مجتمع با تولید روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ تن اوره، سالیانه مبلغ ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار و ۵ هزار فرصت شغلی هنگام ساخت ایجاد شد و اکنون نیز با راه‌اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان، یک هزار و ۵۰۰ نیروی دائمی مشغول به کار خواهند شد.

خوراک این مجتمع پتروشیمی، ۸۶۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال است و در نهایت ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۳ هزار تن اوره تولید خواهد کرد. این مجتمع پتروشیمی در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار