۴۰۰ هزار حاشیه نشین اهواز را دومین شهر پر حاشیه کرده؛ تفاهمنامه محرومیت زدایی حاشیه اهواز با قرارگاه خاتم اجرایی می‌شود.

تاریخ انتشار: شنبه 1 خرداد 1400 | 13:41 ب.ظ
۴۰۰ هزار حاشیه نشین اهواز را دومین شهر پر حاشیه کرده؛ تفاهمنامه محرومیت زدایی حاشیه اهواز با قرارگاه خاتم اجرایی می‌شود. شهردار اهواز گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه خاتم و شهرداری جهت محرومیت زدایی از محلات محروم اهواز به امضا رسیده است و با ورود قرارگاه به مسئله محرومیت زدایی آینده‌ اهواز زیباتر خواهد بود.

ابراهیم نوشادی در حاشیه نشست محرومیت زدایی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت:اهواز جزو کلان‌ شهرهای ایران محسوب می‌شود که با مشکل جدی محلات محروم و کم برخوردار رو به روست که سکونت جمعیتی بالغ بر ۴۰۰هزار نفر در این محلات، اهواز را در کشور در رتبه دوم حاشیه نشینی و جمعیت ساکن مناطق محروم قرار داده است.

وی افزود: محرومیت زدایی با توجه به حجم و میزان بالای محلات کم برخوردار اهواز به خودی خود یا فقط اتکا به شهرداری و مجموعه‌های آن یا سازمان‌های استانی امکان پذیر نیست و کمک نهادهای کشوری را طلب می‌کند که با تامین اعتبارات لازم و ورود شرکت‌های بزرگ پیمانکاری همچون قرارگاه خاتم بتوان قدمی استوار در این خصوص برداشت.

شهردار اهواز در ادامه بیان داشت: شهر اهواز دارای ۶۴نقطه و در واقع محله کم برخوردار است که از این تعداد ۲۸محله در وضعیتی بدتر و به نوعی محروم قراردارند که با برنامه ریزی‌ها صورت گرفته بتوان با تامین منابع مالی مورد نیاز از شهرداری و منابع دولتی غبار محرومیت رو بتوان از روی اهواز پاک کرد.

نوشادی در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه خاتم تصریح کرد: در این طرح که با هدف توانمندسازی محلات اهواز و رفع مشکلات شهری و زیباسازی محلات محروم صورت خواهد پذیرفت علاوه بر تعمیر و نوسازی معابر شهری، زیباسازی، ساخت پارک‌های محلی و بوستان‌ها و رفع مشکلات آبهای سطحی و فاضلاب را در این طرح دنبال خواهیم کرد. وی در ادامه افزود: در این تفاهم‌نامه بزرگ علاوه بر موارد فوق در جهت ساخت کتابخانه‌ در محلات و همچنین مباحثی که مربوط به آتش‌نشانی می‌شود از جمله دسترسی راحت و سریع و همچنین شیرهای آتش‌نشانی از جمله مواردی است که در جهت تامین زیرساخت‌های لازم محلی در جهت توانمندسازی و رفع محرومیت از محلات اهواز قدم‌هایی برداشته خواهد شد. شهردار اهواز در انتها در خصوص بازه زمانی این طرح افزود: تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه خاتم و شهرداری اهواز در بازه زمانی ۲ساله خواهد بود که با تامین منابع مالی از شهرداری و منابع کشوری اقداماتی صورت خواهد گرفت که البته شهرداری اهواز فقط به قرارگاه متکی نیست و با برنامه‌ریزی که در مجموعه شهرداری اتخاذ شده بتوان در این مسیر گام برداشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار