اعلام خطر استاندار خوزستان نسبت به عادی‌انگاری شرایط کرونا

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 10:18 ق.ظ
اعلام خطر استاندار خوزستان نسبت به عادی‌انگاری شرایط کرونا استاندار خوزستان گفت: مسئولان رده اول استان خوزستان باید این شرایط را جدی بگیرند تا مردم از آن‌ها الگوبرداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری خوزستان  ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده در مدیریت کرونا، اظهار کرد: بابت عادی‌انگاری اعلام خطر می‌کنم؛ زمانی که شرایط بهتر می‌شود ابتدا عادی‌انگاری از مسئولان آغاز می‌شود و سپس به مردم می‌رسد.

وی افزود: با بیان اینکه عادی‌انگاری مساوی با وقوع پیک بعدی است؛ زمانی که مسئولان اینگونه فکر کنند شرایط عادی است، مردم بیشتر فکر می‌کنند وضعیت عادی شده است و رعایت نمی‌کنند. نمی‌شود خودمان کاری را انجام ندهیم اما از مردم بخواهیم آن را انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: مسئولان رده اول استان خوزستان باید این شرایط را جدی بگیرند تا مردم از آن‌ها الگوبرداری کنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. اگر ما رعایت نکنیم، دیگران از ما حرف‌شنوی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بسیار ارزنده و بی‌نظیر است، بیان کرد: از مشارکت‌کنندگان در اجرای این طرح تشکر می‌کنم. مجموعه بهداشت و درمان خوزستان در حال پیشگیری از ورود سوش‌های هندی، آفریقایی و برزیلی است که این کار در سطح کشور بی‌نظیر است و خوشبختانه مدیریت شده است.

وی با تقدیر از علما و بزرگان در مدیریت دید و بازدیدهای عید فطر  تصریح کرد: آیت‌الله جزایری، حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد، آیت‌الله کعبی، آیت‌الله شفیعی، آیت‌الله حیدری و دیگر علما و شیوخ اطلاعیه‌هایی در خصوص عدم انجام دید و بازدیدهای عید فطر منتشر کردند. مسئولان نیز با شیوخ نشست‌هایی داشتند. این کارها موجب شد که امسال وضعیت دید و بازدیدها نسبت به سال گذشته به صورت قابل توجهی تغییر کند و در نتیجه، در این بخش کمتر آسیب دیدیم و خواهیم دید.

استاندار خوزستان افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا بیشتر بحث‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط حضور مردم و کاندیداها و فعالین سیاسی در صحنه انتخابات بود که دستورالعمل تنظیم‌شده توسط وزارت کشور و وزارت بهداشت در این خصوص، ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس پروتکل‌ها، به هیچ وجه نباید نشست‌ها در فضای بسته برگزار شود اما در فضای باز و با رعایت فاصله، نشست‌ها برگزار می‌شوند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: از دو سه هفته پیش شرکت فولاد خوزستان با تامین یک میلیون ماسک و پنج خودرو و یک هزار بسته معیشتی، گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تامین ۵۰۰ هزار ماسک و پنج خودرو و ۷۵۰ بسته معیشتی و پتروشیمی ماهشهر با تامین ۱۰ خودرو و ۲ هزار بسته معیشتی کمک کرده‌اند.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت نیشکر با تامین ۱۰۰ هزار ماسک و ۲ خودرو و ۷۵۰ بسته معیشتی، شرکت کربن بلک با تامین ۵۰ هزار ماسک و ۲ خودرو و ۵۰۰ بسته معیشتی، شرکت گروه ملی فولاد با تامین ۵۰۰ هزار ماسک و پنج خودرو و ۷۵۰ بسته معیشتی، شرکت فولاد روهینا با تامین ۱۰۰ هزار ماسک و سه خودرو و ۵۰۰ بسته معیشتی، شرکت ملی نفت و پخش فرآورده‌های نفتی با تامین ۲۰۰ هزار ماسک و پنج خودرو و ۲ هزار بسته معیشتی، بانک ملی با تامین ۵۰۰ هزار ماسک، شرکت گاز با تامین ۲۰۰ هزار ماسک، شرکت توسعه نفت با تامین ۵۰۰ هزار ماسک، شرکت ماسک کاهکش با تامین یک میلیون ماسک، کمک کرده‌اند.

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند نیز با ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی، شرکت فولاد اکسین با تامین ۴۰۰ میلیون تومان، نیروگاه رامین با تامین ۲۰۰ میلیون تومان و مجموعه بانک‌های خصوصی با تامین ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند.

وی افزود: شرکت سیمان خوزستان با تامین ۵۰ هزار ماسک و سه خودرو و ۵۰۰ بسته معیشتی، سیمان بهبهان با تامین ۵۰ هزار ماسک و سه خودرو و ۵۰۰ بسته معیشتی، لاستیک خوزستان با تامین ۵۰ هزار ماسک و سه خودرو و ۵۰۰ بسته معیشتی

سلیمانی‌دشتکی گفت: در مجموع یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، پنج میلیون و ۳۵۰ هزار ماسک، ۵۲ خودرو و ۱۱ هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی کمک شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که شرکت ملی حفاری در تامین ۲ میلیون سرنگ کمک کند. سازمان برنامه و بودجه نیز علاوه بر سقف تخصیص خودشان، ۵ میلیارد تومان دیگر برای انجام واکسیناسیون کمک کند. از اموال تملیکی نیز مجوز برای تامین ۱۰۰ دستگاه کولر در بیمارستان‌ها اخذ شده است.

استاندار خوزستان گفت: پیشنهاد شده است که از محل اعتبارات توازن ملی، ۵۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها کمک شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز متناسب با توان‌شان کمک کرده‌اند. اصناف نیز بسیار به کنترل شرایط کمک کردند و صدمه هم دیدند که جای تقدیر دارد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در خصوص نظارت نیز با فاصله در رتبه اول کشور بودیم که تشکر می‌کنم. وزیر بهداشت و قبل از آن نیز وزیر کشور، از عملکرد خوزستان در مدیریت کرونا تقدیر کرده‌اند. روز دوشنبه وزیر بهداشت در خوزستان حضور پیدا می‌کند که باید همراهی لازم انجام شود و عملکرد استان خوزستان به صورت شفاف تشریح شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار