عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد

قانون جدید آب به زودی تصویب می شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 10:33 ق.ظ
قانون جدید آب به زودی تصویب می شود اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لایحه سازگاری با شرایط کم آبی به زودی به مجلس می رود و در دولت بعدی قانون جدید آب تصویب می شود.

پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به خبرگزاری بازار گفت: با توجه به اینکه یکی از چالش های اصلی ما در حوزه آب است، مجلس اقدامات خود را در این زمینه شروع کرده و «لایحه سازگاری با شرایط کم آبی» در حال حاضر آماده است که به مجلس بیاید و تبدیل به قانون شود.

اوسطی خاطر نشان کرد: قانون آب مصوب دهه ۶۰ در کشور است و وقتی این قانون تصویب شد مشکلی در بحث آب نداشتیم و تنها به دنبال این بودیم که قانونی باشد که بر اساس آن آب را بین بخش ها و مناطق مختلف عادلانه تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: با این وجود الان در یک شرایط سخت و بحرانی قرار داریم و این قانون دیگر پاسخگوی نیاز فعلی کشور نیست.

نماینده مردم قروه و دهگلان خاطر نشان کرد: بر اساس نظرات استانها و ملاحظاتی که در همه استانها در مورد محدودیت منابع آب وجود دارد لایحه ای تحت عنوان سازگاری با شرایط کم آبی در چندین مرحله نهایی شده که در قالب یک لایحه به مجلس می آید و تبدیل به قانون جدید آب می شود.

وی ادامه داد: البته قانون جدید با نام قانون سازگاری با شرایط کم آبی ارائه خواهد شد.

اوسطی گفت: به طور خلاصه این لایحه به ما می گوید که الگوی توسعه کشور در ارتباط با مصرف آب باید تغییر کند. با این محدودیت و روشی که آب مصرف می کنیم به بن بست خواهیم خورد.

وی در پایان گفت: به محض اینکه این لایحه به مجلس بیاید سریعا در دستور کار دولت قرار می گیرد به طوری که اگر در دولت فعلی تصویب نشود حتما در دستور کارهای اول دولت بعد خواهد بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار