معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: دولت، مالک اصلی ۴۵ درصد از کالاهای موجود در بندر امام

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 خرداد 1400 | 19:52 ب.ظ
معاون اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: دولت، مالک اصلی ۴۵ درصد از کالاهای موجود در بندر امام معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: دولت، مالک اصلی ۴۵ درصد از کالاهای موجود در بندر امام خمینی است و قرار است تمهیدات لازم برای تسریع در ترخیص این کالاها از بندر امام انجام شود. بابک دین‌پرست در پایان نشست بررسی و رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی که امروز (دوم خردادماه) در […]

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: دولت، مالک اصلی ۴۵ درصد از کالاهای موجود در بندر امام خمینی است و قرار است تمهیدات لازم برای تسریع در ترخیص این کالاها از بندر امام انجام شود.

بابک دین‌پرست در پایان نشست بررسی و رفع موانع ترخیص کالاهای اساسی که امروز (دوم خردادماه) در بندرامام خمینی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بازدیدهایی از انبارهای بندر امام خمینی انجام شد و پس از آن در جلسه‌ای، مهمترین موانع و مشکلات ترخیص کالاهای اساسی بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه با همفکری میان مدیران و تماس‌های تلفنی با مسئولان ملی، تصمیمات بسیار خوبی برای حل مشکلات ترخیص کالا از بندر امام خمینی اتخاذ شد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: یکی از مشکلات اساسی برای ترخیص کالا از بندر امام، تامین کامیون‌های حمل و نقل است که در این زمینه پیگیری‌هایی از وزارت راه انجام شد.

دین‌پرست با بیان اینکه برای حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی به سراسر کشور روزانه به بیش از ۲۵۰۰ کامیون نیاز است، ادامه داد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۲۰۰ دستگاه کامیون از بندر امام خارج می‌شود؛ برای حل این مشکل کمبود کامیون، فردا تیمی از وزارت راه در خوزستان مستقر خواهد شد و مشکل را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به تجمیع آزمایش‌های سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی در محل بنادر روی محصولات غذایی وارداتی، افزود: با توافق میان سازمان‌های استاندارد و دامپزشکی، قرار است آزمایش‌های مورد نظر این دو سازمان تجمیع شوند و بر اساس این توافق، نتایج آزمایش‌های سازمان استاندارد ملاک عمل خواهد بود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به لزوم حضور کارشناسان قرنطینه در بندر امام، گفت: قرار است اداره‌کل بنادر خوزستان، تجهیزات لازم را برای استقرار نیروهای قرنطینه در نظر بگیرد و از روز چهارشنبه نیروهای قرنطینه به صورت ۲۴ ساعته در بندر امام خمینی مستقر شوند.

دین‌پرست با اشاره به بحث آزمون تراریختگی کالاها نیز تصریح کرد: پیگیری‌هایی انجام شده تا آزمایش‌های تراریختگی، دو هفته زمان نبرد و این آزمون‌ها در بازه کوتاه‌تری انجام‌ شود. این کار به تسریع در ترخیص کالا، کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: دولت، مالک اصلی ۴۵ درصد از کالاهای موجود در بندر امام خمینی است و قرار است تمهیدات لازم برای تسریع در ترخیص این کالاها از بندر امام انجام شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار