رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

قطعی گسترده برق خوزستان ناشی از ترک فعل هاست/ مدیریت برق ضعیف است

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 01:20 ق.ظ
قطعی گسترده برق خوزستان ناشی از ترک فعل هاست/ مدیریت برق ضعیف است رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: قطعی گسترده برق در خوزستان آن هم در این موقع از سال ناشی از ترک فعل های مسئولان مدیریت برق استان است.

سید کریم حسینی اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد قطعی برق و خاموشی‌های گسترده‌ای در سطح شهر اهواز بودیم که با پیگیری‌های انجام شده معلوم شد کارها و وظایفی که باید در ماه‌های گذشته انجام می‌شد، بخشی از آن انجام نشده است؛ برای مثال می‌توان به تعمیر نشدن واحدهای تولیدی شرکت برق اشاره کرد.

وی افزود: مثلاً یکی از واحدهای تولید برق شرکت رامین نیاز به تعمیرات داشته که این کار انجام نشده است و این امر به تولید برق استان و به تبع کشور آسیب می‌رساند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در خصوص نیروگاه‌های برق آبی خوزستان با وجود اینکه هنوز وارد پیک مصرف نشده‌ایم و فقط چند روز از گرم شدن هوا گذشته است اما دلیلی ندارد که این‌قدر شاهد خاموشی باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه در تقویم مصرفی برق هر سال ۱۵ خردادماه شروع پیک مصرف است، گفت: با وجود فاصله بیش از دو هفته از این تاریخ و حتی اگر بحث کاهش بارندگی‌ها نیز مطرح باشد نباید این موضوع در چنین تاریخی خودش را در کاهش تولید برق نشان دهد.

وی بیان کرد: آن مدیریتی را که باید در سازمان برق و تأمین برق استان خوزستان داشته باشیم، شاهد نیستیم و حتماً در ماه‌های قبل ترک فعل‌هایی بوده که باعث بروز این وضعیت در حال حاضر شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان هشدار داد: به وزیر نیرو، مسئولان حوزه برق کشور و استان خوزستان هشدار می‌دهیم که هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را برای رفع این مشکلات و خاموشی‌ها داشته باشند تا کمتر باعث اسباب زحمت برای مردم باشند.

حسینی با تأکید بر اینکه اکنون در فصلی نیستیم که شاهد خاموشی‌های گسترده باشیم، گفت: این بحران به وجود آمده باید هرچه سریع‌تر مدیریت شود تا بتوانیم وضعیتی را که در چند روز گذشته برای مردم پیش آمده است، اصلاح کنیم.

وی بیان کرد: همان‌گونه که در زمستان سرد برای تأمین گاز شهرهای سردسیر از گاز خوزستان کم و به سایر استان‌ها کمک می‌شود، انتظار داریم حالا که فصل گرمای این استان زودتر از سایر استان‌ها شروع شده است، از برق دیگر استان‌ها برای کمک در راستای تحمل کردن گرمای طاقت‌فرسای خوزستان اختصاص داده شود.

به گزارش کشاورز پرس به نقل از  خبرنگار مهر، در روزهای اخیر و به ویژه از شب گذشته تا عصر امروز خاموشی‌های گسترده‌ای برای اکثر مناطق شهری اهواز اعمال شده که با وجود گرمای طاقت‌فرسا شرایط زندگی را بر مردم سخت کرده است؛ در این بین نوسانات قطعی مکرر برق نیز بر عملکرد وسایل برقی شهروندان تأثیرات بدی داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار