مدیرعامل سازمان آتش نشانی: اجرای یک هزار و ۳۵۵ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات در دوماهه آغازین سال جاری

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 خرداد 1400 | 11:58 ق.ظ
مدیرعامل سازمان آتش نشانی: اجرای یک هزار و ۳۵۵ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات در دوماهه آغازین سال جاری   رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عملکرد ۲ ماهه جاری و اقدامات پیش رو در سه ماهه آینده سازمان را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.  ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی بیان داشت : در ۲ ماهه سال جاری آتش نشانان این سازمان تعداد یک هزار و ۳۵۵ مورد عملیات آتش نشانی […]

  رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عملکرد ۲ ماهه جاری و اقدامات پیش رو در سه ماهه آینده سازمان را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.
 ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی بیان داشت : در ۲ ماهه سال جاری آتش نشانان این سازمان تعداد یک هزار و ۳۵۵ مورد عملیات آتش نشانی در زمینه اطفا حریق و امداد و نجات انجام داده اند که شامل۸۲۶ مورد عملیات اطفا حریق و ۵۲۹ مورد عملیات امداد و نجات می باشد .
وی در ادامه افزود علت عمده حوادث و آتش سوزی ها اتصال برق ، نشت گاز و بی احتیاطی در رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان بوده است .
قنبری به خودکفایی سازمان آتش نشانی اهواز در راه اندازی خودرو فوماتیک بعد از هشت سال اشاره و تصریح کرد:این خودرو جهت اطفا حریق های گسترده در خدمت رسانی به شهروندان استفاده می شود.
وی همچنین به توزیع بسته حمایتی بین آتش نشانان درگیر کرونا اشاره و اظهار کرد: ماسک و تجهیزات فردی، اقلام بهداشتی و رفاهی همچنین کفش و لباس عملیاتی در میان ایستگاههای سازمان آتش نشانی توزیع شد.
وی به همکاری سایر ارگانها با سازمان آتش نشانی و برگزاری جلسات تعاملی با فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز، رئیس راهور، اعضای شورای شهر اهواز و خیرین در جهت مشارکت و ارتقا فرهنگ ایمنی شهر اشاره کرد و افزود: این همکاری ها با جدیت پیگیری خواهد شد تا سایر دستگاهها در خدمات رسانی به شهروندان با این سازمان مشارکت بیشتری داشته باشند.
قنبری در بخش دوم مصاحبه اقدامات پیش رو در سه ماه آینده جهت ارتقا کیفی و کمی سازمان را تشریح کرد و در خصوص رعایت اصول پیشگیری از حوادث صنوف بیان داشت: این سازمان ضمن بازدید دوره ای اماکن و صنوف و شناسایی اماکن نا ایمن و پرخطر در صدد است شناسنامه ایمنی جهت اماکن صادر و اجرای طرح هر شهروند یک آتش نشان را به اجرا در آورد.
وی بیان داشت : با توجه به نیاز شهر اهواز به امکانات اطفایی و امداد ونجات در نظر است ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی در ماههای آتی تجهیز و در سرویس عملیاتی قرار گیرند.
قنبری به کمبود ایستگاههای سطح شهر با توجه به افزایش جمعیت و توسعه ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی اشاره و اذعان کرد: ایستگاههای در حال ساخت در مناطق چهارشیر، ملاشیه پیگیری و تا بهره برداری از آنها تلاش وافری خواهیم کرد.
وی اعلام کرد : آزمایشگاه تخصصی جهت تعیین علل حوادث احداث خواهیم کرد تا بتوانیم خدمت رسانی مطلوب تری به شهروندان ارایه دهیم.
قنبری به تغییر کاربری و تجهیز ۲ دستگاه خودروی ۱۸ تن و تعمیرات خودروهای اطفاحریق و امدادی اشاره کرد و توضیح داد: تهیه ۱۵۰ دست لباس اطفا حریق و خرید ۳۰ دستگاه تنفسی جهت انجام عملیات های آتش نشانی در برنامه پیش روی سازمان خواهیم داشت.
وی با بیان خرید و استقرار سیستم جی پی اس جهت انجام عملیات های آتش نشانی در ماههای آینده توسط سازمان آتش نشانی اظهارکرد: راه اندازی و تجهیز خودروی هزمت و لباس مخصوص هزمت جهت مهار مواد شیمیایی خطرناک مانند گاز کلر در تصفیه خانه ها ، استخرها و آزمایشگاهها از برنامه های آتی سازمان است.
قنبری در ادامه به احداث شیرهای هیدرانت جدید در نقاط حساس و کلیدی شهر و تکمیل و تجهیز کارگاه شارژ در برنامه آتی خبر داد و بیان کرد: طراحی و ساخت مرکز آموزش عملی ساختمان دود در ایستگاه ۶۳ سازمان آتش نشانی از دیگر برنامه های سازمان است که در محل با شبیه سازی حریق، آتش نشانان آموزش عملی و مفید خواهند داشت و در بهبود عملیات ها نقش موثری دارد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به تجهیز ایستگاههای عملیاتی سازمان اشاره و بیان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات انفرادی و گروهی با برطرف شدن کمبودها عملیات های اطفا حریق و امدادی با پوشش مطلوب تری انجام می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار