سازمان منطقه آزاد اروند از وزیر بهداشت تقدیر کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 10:10 ق.ظ
سازمان منطقه آزاد اروند از وزیر بهداشت تقدیر کرد در سمینار« مسئولیت اجتماعی، مناطق آزاد و تفکر مسئولانه» از خدمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مبارزه با کرونا و خدمات ارزنده وی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با اهدای لوح؛ تقدیر کردند.

به گزارش کشاورزی پرس به نقل  از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دوشنبه در این آیین گفت‌: کوچک ترین سرباز سرزمین ایران اسلامی هستم و به کمک کادر درمان موفق به گذر از پیک چهارم کرونا شدیم.

دکتر سعید نمکی افزود: دفاع مقدس درس‌های بزرگی به ما آموخت و ما یاد گرفتیم که می‌شود با ایمان، تقوا وعشق برای دفاع از وطن با حداقل‌ها در مقابل حداکثرها ایستاد و پیروز شد.

وی افزود:همه آحاد مردم در دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب در کنار هم هستند و هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که تنها با روحیه بسیجی و با انقلابی بودن می‌توان کشور را مدیریت کرد و پیروز شد.

دکتر نمکی اظهار داشت: کشور در اوج تحریم‌های ظالمانه غرب و زمانی که همه راه‌ها را به روی ما بسته بودند و حتی برای تهیه ماسک و لوازم مبارزه با کرونا با مشکل مواجه بودیم با اتکا به دانش وتخصص داخلی در کنار هم قرار گرفتیم و باز هم حماسه دوران دفاع مقدس را تکرار کردیم.

وی افزود: ثابت کردیم که می‌شود دست خالی هم با این ویروس مبارزه کرد، امروز مژده می‌دهم که در عرصه ساخت واکسن کرونا، طبق قولی که دادیم در خرداد ماه واکسن ایرانی را به کار خواهیم گرفت و ثابت می‌کنیم که در میدان واکسن نیز پیروز شدیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ویروس انگلیسی در خوزستان زمین گیر شد و نه تنها هیچ بیمار مبتلا به کرونا در پشت درهای بیمارستان معطل نماند بلکه هیچ مورد اورژانسی و یا بیماران نیازمند آی سی یو را مشاهده نکردیم که سردرگم باشد.

نمکی بیان کرد: یکی از ابعاد توسعه یافتگی انسانی توجه به مسوولیت های اجتماعیست و انسان باید در قبال محیط زیست مسوولیت پذیر باشد.

وزیر بهداشت تعداد مرگ و میر در سال را ۳۸۰ هزار مورد اعلام کرد وگفت: از این تعداد ۳۱۳ هزار مرگ غیر از کرونا مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی و ۹۷ هزار مورد مرگ و میر مربوط به فشار خون بالا و قند است.

نمکی خواستار تغییر رفتار و الگوی زندگی شد و گفت: باید این تغییر رفتار از مدارس که مهم ترین زمان تاثیرگذاری انسان است صورت گیرد.

وی افزود: امروز گرفتار یکی از پانادمی های پرفشار تاریخ هستیم که هر ۲۰۰ سال در دنیا شکل می گیرد ولی با همکاری مردم می توان آن را مدیریت کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار