آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 14:20 ب.ظ
آبادان ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد نماینده مردم آبادان در مجلس یازدهم گفت: با تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه و داشتن مرز مشترک با عراق، این منطقه ظرفیت تبدیل شدن به قطب توریسم درمانی را دارد.

جلیل مختار اظهار داشت: یکی از مطالبات مهم نمایندگان در دوره اخیر، تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه بود که با مساعدت وزیر بهداشت این ارتقا صورت گرفت.

وی افزود: هم مرزی با کشورهای مثل عراق و وجود منطقه آزاد اروند یک فرصت مناسبی برای توسعه نظام سلامت و توریسم درمانی در جنوب غرب خوزستان است.

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهار داشت: استان از نظر واردات دارو و تجهیزات پزشکی مشکل دارد که از طریق ظرفیت منطقه آزاد اروند می توانیم این کمبود را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت راه اندازی داروخانه هلال احمر در منطقه آزاد اروند این توانایی وجود دارد که داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از طریق واردات تامین شود.

مختار تصریح کرد: با توجه به وجود دانشجویان مستعد در منطقه اروند، لازم است مسئولان وزارت بهداشت نسبت به توسعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ایجاد رشته های مورد نیاز مانند دندانپزشکی و داروسازی اقدام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه با فراهم آوردن زیرساخت لازم باید زمینه بهره مندی استان از صنعت توریسم درمانی را فراهم کنند. از این طریق با ورود و درمان بیماران سایر کشورها، چرخ اقتصاد منطقه می چرخد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار